Vraag

• svb31
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-11 10:58
Hallo tweakers, mijn vrouw en ik hebben een plan om binnenkort wat sonos-speakers te gaan kopen. Voor zo'n grote uitgave dacht ik: ik vraag toch even hier wat feedback.

Ik zoek een?
- Betere sound setup voor de tv in de woonkamer.
- Speaker voor in de keuken.

Wat is je budget?
Niet heel erg overna gedacht. Momenteel denk ik aan: een sonos beam gen 2, sonos sub mini en sonos era 100 in de keuken. Nieuwprijs zo'n duizend euro, Ik hoop tweedehands of met black friday wat deals te scoren.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We hebben twee wensen:
- We willen het geluid van de tv verbeteren
- Ik wil een speaker in de keuken die naast muziek ook het tv-geluid kan delen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Man in de lokale elektronicazaak heeft ons lekker gemaakt voor sonos speakers. Die lijken te doen wat ze moeten. Ik ben vooral op zoek naar of we misschien een goedkoper alternatief missen en of mensen ervaringen hebben met dit systeem.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Weet iemand hoe de release-cycle van sonos is? Ik zie dat de sonos beam 4 jaar uit is, doen ze regelmatig een update?

Alle reacties

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-11 14:28

Cordon

Lievelings jankert

Als ik voor bij de tv zou kijken, zou ik naast de Sub en de Beam 2 Era 100 naast/achter je neerzetten. Zodat je meer het surround gevoel krijg. Alleen de Beam is ook prima, maar het kan beter. :P

Voor de keuken zou je ook kunnen kijken naar een Roam of Move, dan kun je hem verplaatsen indien je dat fijn zou vinden. (Met je meenemen). Maar in de Era zit beter geluid, als je voor de Roam zou kijken.

Wij hebben een Beam gen 2, 2 One's -de voorganger van de Era 100- en een Sub Gen 4 staan bij onze tv en ik vind het geweldig geluid. Tuurlijk zijn er betere opties (ook binnen Sonos, bijvoorbeeld de Arc Ultra). Maar dit geeft heel goed geluid en het werkt makkelijk. De app werkt ook al weer aardig goed na wat gedoe een tijdje terug. :P

Tuurlijk zijn er betere sets, voor de echte audiofiel etc. Maar Sonos doet het prima. Met BF is er meestal wel een deal hier en daar. En anders via Sonos zelf? Als je ING hebt, kun je met rentepunten een extra kortingscoupon kopen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sonos doet altijd wel leuke Black Friday deals, mooie Arc + Sub Gen 3 scoren, eventueel met rears. Hier het hele huis vol met Sonos (Arc + 2x Play:1 + Sub3, 2x Beam, Connect, Port, Move) en blijft heerlijk om te gebruiken.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer