Eufy E340 - gong blijft trillen / rinkelen met nieuwe trafo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrshaif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Mijn vraag

Beste Tweakers,

Ik heb al tal van Eufy-forums doorgespit, helaas zonder resultaat. Ik ben bewoner van een nieuwbouwwoning en loop tegen een probleem aan met mijn deurbelinstallatie.

Oude situatie:
In de meterkast zit een beltrafo van ABB TS8/8.
De bedrading loopt als volgt:
  • Vanaf de beldrukker loopt een blauw/rode kabel naar de meterkast.
  • In de meterkast komt de blauwe kabel op positie 8 van de trafo.
  • De rode kabel loopt door naar de gong (Grothe LTW 1171 GROT TRUMPF SCHEL 8V).
  • Vanaf de gong loopt weer een blauwe kabel terug naar positie 6 van de trafo.
(Foto ter verduidelijking toegevoegd.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSj9DAep1t-hofZWcSLNe6YFVX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avJ79Vl12iTlyGpInsexdsJe.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe situatie:
Ik heb inmiddels een Eufy E340 aangeschaft, samen met:
  • een nieuwe trafo (ABB TM40/24)
  • en een nieuwe gong (Grothe LTW1171A 24V).
Ik had verwacht dat het simpelweg vervangen van de oude trafo en gong voldoende zou zijn, maar helaas werkt het slechts gedeeltelijk:
  • De Eufy deurcamera krijgt keurig voeding.
  • De gong echter blijft zacht trillen / rinkelen.
Wanneer ik de jumper gebruik (doorlussen) in de gong, stopt het trillen, maar dan gaat de gong niet af bij aanbellen — terwijl in de app de optie “bestaande gong gebruiken” wél is ingeschakeld.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad of weet iemand hoe dit correct aangesloten moet worden met de TM40/24-trafo en 24V gong?

Alvast dank!

Alle reacties

• Michel_VE
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-05 16:11
Het is logisch dat de bestaande bel zacht blijft rinkelen als je deze in serie plaatst met de Eufy deurbel.
Er staat immers altijd spanning over je bel.

Je zou deze eigenlijk parallel aan de eufy deurbel moeten zetten, maar dat betekent dat de huidige bedrading moet worden aangepast.