Mini PC start niet meer. Mobo reparatie nodig. Maar waar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ApeBashRouter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:26
Mijn mini PC (een Minisforum UM890 Pro) start plotseling niet meer op. De LEDs blijven uit, de ventilator draait niet even, geen piep. Niets. De voeding lijkt in orde wanneer die wordt doorgemeten, maar slaat af wanneer de powerknop wordt ingedrukt op de PC. Een vervangende voeding (zelfde merk en model) doet precies hetzelfde.

Het lijkt er dus sterk op dat er een kortsluiting is op het moederbord in het voedingscircuit of in de spanningsregeling, zoals in de VRM of een MOSFET.

Er zijn online flink wat sites te vinden voor moederbord reparaties maar de kosten lopen sterk uiteen. Ik zou wat advies waarderen over een goed adres waar ik een moederbord reparatie kan laten doen tegen een passende prijs.

----

UITEINDELIJKE OPLOSSING: Een telefoon repair shop zoals er vele van zijn in de meeste binnensteden. Als je zelf in een vergelijkbare situatie zit, is dit een goede optie. Vele repair shops doen werk aan moederborden. Niet allemaal. Even wat shoppen online naar plekken met goede reviews over vriendelijke service, vakwerk en goede prijzen. Dan kom je er wel uit.

[ Voor 54% gewijzigd door ApeBashRouter op 12-11-2025 00:26 ]

Alle reacties

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
Tja inderdaad, vind maar eens een goede reparateur zoals Sorin.
Kortsluiting bij die Minisforum PC's komt dus blijkbaar vaker voor zo te zien in zijn videos.

Minis Forum UM690 mini PC - no power, board repair - This looks like a small beautiful mini PC
Minisforum UM790 Pro mini pc, dead, no power - I know is looking easy, but.... :D

• ApeBashRouter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:26
Uiteindelijk opgelost door naar een telefoon reparatie shop te gaan. Zijn er plenty van in alle steden, en als je een beetje zoekt en reviews leest zijn er goede adressen te vinden met goed vakwerk en prima prijzen.