Vraag

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-11 21:57
Hallo forummers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV maar zie door de bomen het bos echt niet meer. In de winkel beoordelen vind ik niet te doen, vanwege het beeld , de settingn en de hoeveelheid schermen die er staan.

Ik las erg veel positieve reacties over de LG OLED C4, dus die had ik op het oog met Black Friday in aantocht. Echter begrijp ik dat OLED al snel last heeft van reflecties en dat is iets waar we bij onze huidige TV ook al veel last van hebben (een LG 4k TV uit 2016). Daar stoor ik mij het meeste aan, dus ik zoek eigenlijk iets wat beperkt inderict zonlicht reflecteert. Dan is mkniled met een mat scherm wellicht een betere optie?

Het OS is ook wat gedateerd en apsp zoals NPO en HBO worden niet meer ondersteund bij onze huidige TV.

Via YouTube het een en ander bekeken en dan schijnt Hisense U7 vrij goed uit de bus te komen. Echter als ik dan op Nederlandse sites ga zoeken heb met alle verschillende modelnummers geen idee meer welke er nou overeenkomt met het model dat in de video's werd besproken.

Ik gebruik de TV voor PS5, Switch 2 en streamen van films en series via diverse wegen. 4 HDMI poorten is daarom wel een wens.

Hebben jullie misschien aanraders waar ik naar zou kunnen kijken? Wellicht ervaring met de Hisense modellen? Met oog op Black Friday wellicht modellen die interessant zijn om in de gaten te houden?
Budget tot max. € 1000,- (in ieder geval niet meer) en uitgangspunt 65" voor het beeldformaat.

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Om reflecties te elimineren en donkere scenes beter zichtbaar te maken heb je een goede contrast, hoge helderheid en reflectiefilter nodig. Hoe beter het contrast en helderheid, hoe minder belangrijk de reflectiefilter.

Ik zou 100 euro bovenop het gestelde max. budget doen en voor de TCL C8 serie kiezen. Beeldkwaliteit in deze serie is allemaal hetzelfde, enige verschil is de verkoopkanaal. De 65Q8C kost momenteel bij Art&Craft 1100 euro, zal de komende weken ook bij meerdere andere winkel voor rond dit bedrag te koop zijn.

Met de TCL C8 haal je een veel betere TV in huis dan de EU variant op de Hisense U7, ook biedt GoogleTV veel meer dan VIDAA.

• JohanPG
Dank voor de tip. Daar ga ik me eens in verdiepen. De modelnummers vind ik vrij verwarrend bij vrijwel elke TV tegenwoordig.
Wellicht komt de prijs nog op of € 1.000,- tijdens Black Friday? Of is dat niet te verwachten?

• dutchieman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 14:38
ze zijn net vandaag met 500 euro gedaald in prijs voor black friday deals van 1599 nu naar 1099 bij mediamarkt, en de andere versies zijn ook goedkoper geworden in andere winkels uitvoering: TCL 65C8K Zwart

• JohanPG
Dan zal hij vast niet veel meer zakken inderdaad.

Twijfel nog wel of de aanschaf van een Chinees merk op lange termijn een goede keuze is..
We hebben een Xiaomi smartphone en dat valt best tegen qua ondersteuning, service etc.
Weet niet of dat vergelijkbaar is.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:29:
Om reflecties te elimineren en donkere scenes beter zichtbaar te maken heb je een goede contrast, hoge helderheid en reflectiefilter nodig. Hoe beter het contrast en helderheid, hoe minder belangrijk de reflectiefilter.
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben. Sowieso goede zwart waardes gaan niks doen als je toch reflecties in die zwarte stukken ziet.

Helderder beeld helpt uiteraard om het beeld zichtbaar te houden bij reflecties, maar zelf lijkt mij een anti reflectie coating (oftewel mat scherm), een stuk effectiever: Ipv zo fel mogelijke TV zodat je nog feller dan de reflecties bent, verminder je de reflecties. Nu eerlijk is eerlijk, ik heb zelf geen ervaring met een matte TV, maar ik zou serieus toch een Samsung bijvoorbeeld die er met matte coating zijn overwegen.

• JohanPG
Na wat zoekwerk heb ik eigenlijk het idee dat de TCL C7K aardig veel overeenkomsten heeft met de C8K en deze goedkopere tv ook wel eens een goede optie kan zijn.
Hij staat nu voor € 899. Weet niet of deze prijs later deze maand nog kan zakken, of dat dit al erg scherp is?
Pagina: 1