Dank voor je snelle reactie!
Tweakers; Je kan het ook nooit goed doen.

KPN en Ziggo zijn samen veruit marktleider, met 70 tot 80 procent marktaandeel. Daarom lijkt het me sowieso relevant om hun wel te noemen, ook omdat ze allebei een eigen netwerk hebben. Ik had Odido ook kunnen noemen, ja, ze zijn natuurlijk na KPN en Ziggo het grootst, ook groter dan Delta. Maar waarom zou ik andere virtuele providers dan ook niet meenemen?
Odido is dan wel een virtuele provider, maar die heeft (via ODF) ook zijn eigen netwerk, daarnaast heeft Odido op veel plekken ook eigen apparatuur in de POP's zitten. Dus is Odido niet zomaar een virtuele provider. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Youfone of Budget Energie, die twee providers zijn echte virtuele providers, want die bieden gewoon simpelweg het KPN pakket aan, met dezelfde routers en mediaboxen.
Wat ook meespeelt is dat
Odido's vaste tarieven niet heel overzichtelijk zijn. 1Gbit/s kan bijvoorbeeld 45 euro, of 52,50 euro, of 55 euro per maand kosten, afhankelijk van het netwerk. Dat maakt vergelijken ook niet heel makkelijk.
Dat klopt inderdaad. Odido levert via het KPN netwerk vaak via eigen apparatuur, maar ook op het ODF netwerk en ook op het Delta netwerk en de prijzen zijn voor al die netwerken verschillend. Mooi prijs overzicht trouwens in die PDF, handig!
Maar ik denk het feit dat ze groter zijn dan Delta, waar het artikel over gaat, het toch een goede toevoeging is om een volledige(re) prijsvergelijk te krijgen.