In mijn nieuwbouwhuis heb ik een zolder die ik wil gaan gebruiken als washok, gym en mogelijk in de toekomst ook als werkruimte of slaapkamer. Omdat ik nog niet precies weet wat het uiteindelijk wordt, wil ik de zolder voorlopig niet opdelen in afzonderlijke ruimtes. Op dit moment zit er ook slechts één dakraam in (aan de achterzijde van het huis) wat ik bij afzonderlijke ruimtes zou moeten uitbreiden.
Er zijn een aantal dingen die ik op deze zolder wil aanpakken:
1. De WTW unit hoor je door het hele huis. Daar wil ik een ombouw omheen plaatsen, hopelijk scheelt dat wat.
2. Opslagruimte:
Er is wat bergruimte achter de knieschotten, maar dat is uiteindelijk niet voldoende. Daarom overweeg ik om een vliering te bouwen voor extra opslag, zodat de rest van de zolder vrij blijft voor gebruik als kamer.
Het probleem is dat de zolder maar één stenen muur heeft; de andere drie zijden bestaan uit het schuine dak, waardoor ik daar geen vliering aan kan bevestigen.
Een vliering zou goed te realiseren zijn als ik de zolder zou opsplitsen, omdat ik dan extra wanden heb om de constructie aan te bevestigen. Maar dat zou de indeling meteen definitief maken, en dat wil ik juist nog even openhouden. Daarnaast zou ik daarvoor ook een dakkapel of dakraam (aan de voorzijde van het huis) moeten plaatsen voor licht in alle ruimtes.
Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om voorlopig niets te doen, maar nu de zolder nog leeg is, heb ik juist de meeste flexibiliteit.
Hebben jullie tips of ideeën?
Ik heb wat foto’s toegevoegd ter illustratie.
:strip_exif()/f/image/jUYumfkm7oPBh3SH8SRf4olE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hetj1jrMcyrvkZkf36lmt8bN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AtjHXNWG72D82Rc6DNk50JQ7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OVnrydvtZEq5L2yS4chFM0Vx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1JVUSnaWZ8Jx9fsAyD1f71Dv.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn een aantal dingen die ik op deze zolder wil aanpakken:
1. De WTW unit hoor je door het hele huis. Daar wil ik een ombouw omheen plaatsen, hopelijk scheelt dat wat.
2. Opslagruimte:
Er is wat bergruimte achter de knieschotten, maar dat is uiteindelijk niet voldoende. Daarom overweeg ik om een vliering te bouwen voor extra opslag, zodat de rest van de zolder vrij blijft voor gebruik als kamer.
Het probleem is dat de zolder maar één stenen muur heeft; de andere drie zijden bestaan uit het schuine dak, waardoor ik daar geen vliering aan kan bevestigen.
Een vliering zou goed te realiseren zijn als ik de zolder zou opsplitsen, omdat ik dan extra wanden heb om de constructie aan te bevestigen. Maar dat zou de indeling meteen definitief maken, en dat wil ik juist nog even openhouden. Daarnaast zou ik daarvoor ook een dakkapel of dakraam (aan de voorzijde van het huis) moeten plaatsen voor licht in alle ruimtes.
Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om voorlopig niets te doen, maar nu de zolder nog leeg is, heb ik juist de meeste flexibiliteit.
Hebben jullie tips of ideeën?
Ik heb wat foto’s toegevoegd ter illustratie.
:strip_exif()/f/image/jUYumfkm7oPBh3SH8SRf4olE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hetj1jrMcyrvkZkf36lmt8bN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AtjHXNWG72D82Rc6DNk50JQ7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OVnrydvtZEq5L2yS4chFM0Vx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1JVUSnaWZ8Jx9fsAyD1f71Dv.jpg?f=fotoalbum_large)
BlaBlaBla
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tgu56xXoMnUDcbGu9FQ8tV3Z.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5kuQmKzAguVRphrNU22KuORn.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3gJrg6GqQFnWKcvluhURogiG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2IhbmbyFjIXvPPi46JNyE98L.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mr0z4hiRudL75qsql48C8B7W.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xxOeucltMN4W5v9YWR2hkAVf.jpg?f=user_large)