TLS-fout bij webdav via port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:54
Hi,
Ik gebruik een webdav server op mijn synology nas om via keepassium te benaderen.
Ik heb op de NAS alles goed staan want als ik het probeer via
https://10.0.0.x:5006 in keepassium lukt het wel (lokaal ip adres)
maar als ik
https://mijndomein.dnsalias.net:5006
lukt het niet: krijg TLS-fout
Ik heb in mijn router 5006 correct naar het ip van mijn nas geforward net zoals ik al succesvol vele diensten van mijn NAS in de router heb geforward.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heb je al op je Synology een certificaat aangemaakt voor die domein? Ik gok dat deze nu nog enkel geldig is voor de interne NAS naam.

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 06-11-2025 11:38 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:54
Jup. Ik heb weinig kennis van dit soort zaken maar had nog een beetje zitten rondneuzen en via de NAS een let's encrypt certifciaat laten aanmaken ipv het default certificaat. Nu werkt het!

>Edit voor mensen net zo onnozel als ik: moest voor het ophalen van het let's encrypt certificaat vanaf de nas nog wel even in mijn router port 80 forwarden naar de NAS

[ Voor 31% gewijzigd door HanslH op 06-11-2025 11:52 ]

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HanslH schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:44:
[...]

>Edit voor mensen net zo onnozel als ik: moest voor het ophalen van het let's encrypt certificaat vanaf de nas nog wel even in mijn router port 80 forwarden naar de NAS
Die moet dan permanent openstaan (of in ieder geval elke keer als je het LE-certificaat wilt vernieuwen). Vaak is het makkelijker, zeker als je meerdere servers wilt gebruiken, om DNS validatie te kiezen voor Let's Encrypt.

En volgende keer even naar het certificaat kijken, dat geeft vaak ook al een heel goede indicatie waar het precies fout gaat. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 06-11-2025 11:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron