Mijn deLonghi machine gaf geen water meer via de koffieuitloop. Foutmelding empty circuit fill circuit. Dat betekent waarschijnlijk dat er een luchtbel in het systeem zit. De standaard oplossing is ontluchten via de heet watertap. Maar bij mij werkte dat niet. Na eindeloos gezoek zag ik tussen de diffuser en de trolley die hem beweegt een rubberpad zitten. Die heb ik eruit gehaald en eens goed bekeken. Er zit een gaatje in. Dat moet naar beneden gericht zijn als je hem terug zet. Goed aandrukken want hij mag er niet zomaar uitkomen als je de diffuser verwijdert. Waarschijnlijk is hij meegekomen toen ik de diffuser schoonmaakte en heb ik hem verkeerd teruggezet. Voilà, probleem opgelost.
Nu wil ik graag weten of iemand meer info heeft over die rubber pad. Ik kan het niet vinden. Een typenummer (deLonghi, Parts.nl of zo) zou geweldig zijn.
Nu wil ik graag weten of iemand meer info heeft over die rubber pad. Ik kan het niet vinden. Een typenummer (deLonghi, Parts.nl of zo) zou geweldig zijn.