Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• wansbram
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-11 19:22
Dieptevraag: Philips 48OLED809 vs 48OLED810
Hallo forum,
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en twijfel tussen de Philips 48OLED809 en 48OLED810. Wanneer ik ze vergelijk, zie ik in de specificaties een opvallend verschil in diepte zonder voet:

48OLED809: 11,3 cm

48OLED810: 6,8 cm
Dat is ongeveer 4,5 cm verschil — best veel naar mijn idee. Op foto’s en productafbeeldingen zie ik dat echter niet terug. Ik heb ook al bij meerdere webshops gekeken en zij geven dezelfde dieptes op.

Mijn vragen:

Heeft iemand ervaring met deze modellen en is dat diepteverschil in de praktijk echt merkbaar bij ophangen aan de muur ?

Alvast bedankt voor jullie input — elke ervaring of tip is welkom!

Alle reacties

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
wansbram schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:24:
Dat is ongeveer 4,5 cm verschil — best veel naar mijn idee. Op foto’s en productafbeeldingen zie ik dat echter niet terug. Ik heb ook al bij meerdere webshops gekeken en zij geven dezelfde dieptes op.

Mijn vragen:
Heeft iemand ervaring met deze modellen en is dat diepteverschil in de praktijk echt merkbaar bij ophangen aan de muur ?
Ik heb in de slaapkamer een 48OLED809 hangen via een muurbeugel met arm. Alleen de onderste 10 cm is 11,3 cm diep. De rest is veel minder diep (maar dat is niet van belang als je hem vlak tegen de muur wilt hangen;-)).

Beneden heb ik echter een LG G1 en deze is veel dunner (~2 cm diep). Zelf zou ik de 48OLED809 niet snel tegen de muur hangen omdat ik de G1 gewend ben.

Als vlak tegen de muur hangen belangrijk is zou ik voor de 48OLED810 gaan.
Veel platter zal je een Philips OLED tv toch niet krijgen ivm ambilight en het speaker systeem.

Natuurlijk zou je ook voor een LG G5 kunnen gaan:)