aantal bestanden in submappen komt maar niet overeen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-11 15:26
Om mijn iphone te kunnen resetten wil ik mijn foto's backuppen.

Ik ben al de hele avond bezig en eindelijk, na tijden heb ik alle 83 mappen gebackuped.
Vervolgens blijkt dat er in mijn internal storage van mijn iPhone in die 83 mappen 14,6gb aan data staat, verdeeld over 2368 bestanden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5J4LHI6Zl7nHCbpv7bQO5gFZ8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4m41s9NQPolpSKxtCx51b0tF.png?f=user_large

In mijn backup map heb ik 14,0 gb verdeeld over 2252 bestanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_SVySiyU8mYirbWcmSf2QAF_7o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/h70caSDtnS2REQMmTYOBreIm.png?f=user_large
Ik mis blijkbaar ruim 100 bestanden die niet mee gekopieerd worden.

Geen idee hoe ik aan die 600mb aan bestanden kan komen. Als ik alles selecteer, kopieer en vervolgens plak blijf ik 14,0gb houden. Ik heb het inmiddels 3x geprobeerd. om nou 83 mappen stuk voor stuk bij langs te gaan lopen op aantal bestanden en bestandsgrootte is niet te doen. En windows-verkenner helpt ook niet. Als je als kolom 'Aantal bestanden' toont, krijg je een lege kolom, dat kolomveld doet ook niet.

Via een dos-commando een lijst krijgen werkt ook niet, ik kan mijn iphone niet als schijf benaderen in dos heb ik zo het idee.

Alle reacties

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan proberen een zip archief te maken van de bronmap, en deze dan weer uitpakken op de pc, misschien dat dan wel alles gekopieerd wordt.

• DeRooney
de iPhone map is niet benaderbaar als schijf in Windows, dus ook niet met een archive-programma als 7zip. Het enige wat ik heb kunnen doen is alle mappen selecteren en in 4 delen (of beter: 4 pogingen) over kopieren. Maar dan hou ik dus een verschil van 100 bestanden/600mb.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:06
DeRooney schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:03:
Geen idee hoe ik aan die 600mb aan bestanden kan komen. Als ik alles selecteer, kopieer en vervolgens plak blijf ik 14,0gb houden. Ik heb het inmiddels 3x geprobeerd. om nou 83 mappen stuk voor stuk bij langs te gaan lopen op aantal bestanden en bestandsgrootte is niet te doen. En windows-verkenner helpt ook niet. Als je als kolom 'Aantal bestanden' toont, krijg je een lege kolom, dat kolomveld doet ook niet.
Gebruik daarvoor dan in ieder geval een betere/uitgebreidere file manager:

Total Commander
Double Commander

NB
Zet dan ook de optie "date/time behouden" aan bij kopiëren van mappen bij de instellingen.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:06
DeRooney schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:22:
de iPhone map is niet benaderbaar als schijf in Windows, dus ook niet met een archive-programma als 7zip.
Als dat niet kan wordt het lastig en werken andere file managers ook niet natuurlijk.

• DeRooney
ik heb een map met afwijkingen gevonden. als ik de missende bestanden probeer te kopieren krijg ik 'onherstelbare fout' te zien. Dat is een erg bruikbare foutmelding om het op te kunnen lossen.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:17
Even hardop denkend. Wellicht zijn ze corrupt geraakt. Dat zou eventueel gebeurd kunnen zijn bij een schrijfactie waarbij de telefoon.

On side note. Weet iemand of je vanaf een Windows PC checkdisk op een iPhone kunt doen?

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

EricJH schreef op donderdag 6 november 2025 @ 02:15:
On side note. Weet iemand of je vanaf een Windows PC checkdisk op een iPhone kunt doen?
Nee, dit kan niet. Een iPhone (en voor zover ik weet elke moderne smartphone) functioneert als een media apparaat. Commando's als 'chkdsk' kun je enkel bij hardware/apparaten die functioneren als 'massa opslag'.

@DeRooney Die map met afwijkingen zou je moeten kunnen terugvinden op je iPhone via de 'Bestanden' of 'Foto's' app. Probeer eens of je dan wél de bestanden/foto's kunt zien. Lukt dat dan zou je een backup kunnen maken met behulp van bluetooth (foto's versturen naar je pc). Een andere mogelijkheid is bijv. een gedeelde netwerkschijf aanmaken op je pc en koppelen aan je iPhone. En wat je ook nog kunt proberen is een backup via iCloud.

[ Voor 5% gewijzigd door JKP op 07-11-2025 21:19 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:17
JKP schreef op donderdag 6 november 2025 @ 04:09:
[...]

Nee, dit kan niet. Een iPhone (en voor zover ik weet elke moderne smartphone) functioneert als een media apparaat. Commando's als 'chkdsk' kun je enkel bij hardware/apparaten die functioneren als 'massa opslag'.

Thx. :)

• DeRooney
JKP schreef op donderdag 6 november 2025 @ 04:09:
[...]

@DeRooney Die map met afwijkingen zou je moeten kunnen terugvinden op je iPhone via de 'Bestanden' of 'Foto's' app. Probeer eens of je dan wél de bestanden/foto's kunt zien. Lukt dat dan zou je een backup kunnen maken met behulp van bluetooth (foto's versturen naar je pc). Een andere mogelijkheid is bijv. een gedeelde netwerkschijf aanmaken op je pc en koppelen aan je iPhone. En wat je ook nog kunt proberen is een backup via iCloud.
de missende bestanden heb ik op mijn iphone opgezocht. Daar kan ik ze gewoon bekijken.

• DeRooney
The_Doman schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:23:
[...]

Gebruik daarvoor dan in ieder geval een betere/uitgebreidere file manager:

Total Commander
Double Commander

NB
Zet dan ook de optie "date/time behouden" aan bij kopiëren van mappen bij de instellingen.
Met total commander kan ik 1 van de afbeeldingen die ik niet kon openen, wel openen vanaf mijn telefoon. moet straks nog kijken of ik hem wel van mijn telefoon naar de externe hdd kan krijgen, dat lukte van de week ook niet.
Pagina: 1