Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Vraag
Alle reacties
offtopic:
Heel flauw: OffTopic engineer??
Heel flauw: OffTopic engineer??
[ Voor 25% gewijzigd door Snowmiss op 05-11-2025 23:20 ]
OT is net als IT vrij breed. Meestal rol je er in via een IT rol met veel OT spullen, denk GWL leveranciers e.d.
Of via de technische informatica kant (embedded). Maar heel veel software gerelateerd tegenwoordig. Alleen is realtime ook echt realtime daar en een testomgeving willen neerzetten impliceert soms vragen om een tweede elektriciteitscentrale, dus niet altijd even mogelijk
Maar begin gewoon eens ervaring op te doen met time series data en andere gerelateerde technieken. Dan heb je al een basis.
Of via de technische informatica kant (embedded). Maar heel veel software gerelateerd tegenwoordig. Alleen is realtime ook echt realtime daar en een testomgeving willen neerzetten impliceert soms vragen om een tweede elektriciteitscentrale, dus niet altijd even mogelijk
Maar begin gewoon eens ervaring op te doen met time series data en andere gerelateerde technieken. Dan heb je al een basis.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit is zo'n brede en vage vraag dat het lastig is hier wat over te zeggen. Ik ken diverse mensen die van it naar ot (vroeger noemden we dat scada) zijn gerold. Meestal door ertegenaan te lopen en zich erin te verdiepen. Zelden door specifieke studie, alhoewel er vaak sprake is van een serieuze it-achtergrond (wo informatica in mijn omgeving).D_Jeff schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:57:
Mijn vraag
Als Sysadmin (in de voedselindustrie) vraag ik mij wel eens af:
- Hoe lastig is om te veranderen van IT naar OT?
Zijn dat complete omscholingstrajecten? Hoe anders zijn de werkzaamheden en (mogelijke) werktijden?
Dit topic is gesloten.
![]()