Wat is het probleem?
Na het voltooien van m'n build, voor ik hem in de case steek, wou ik checken of alles correct bootte. Niets is minder waar. De CPU-fan gaat gaan spinnen, de GPU draait, maar niks te zien op m'n scherm, noch 'start' mijn keyboard.(Geraak dus zelfs niet in de BIOS)
Ik dacht eerst dat ik het gelapt had. Moederbord kapot door de pinnen op de cpu-socket te buigen... alles terug open gedaan, maar nee, niks aan te zien. Na alles zorgvuldig terug te plaatsen echter geen beterschap
Wat zijn de componenten
Intern Geheugen:Als boot-SSD: SSD.
GPU:
ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5080 OC Edition 16GB GDDR7
Moederbord:
ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
RAM:
Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32
CPU:
AMD Ryzen 7 7800X3D, 4,2 GHz, socket AM5 processor
PSU
ASUS TUF Gaming 850W Gold
Koeling:
Werkt, dus weinig relevant denk ik. Maar ter compleetheid.
Hellup! Hoe troubleshoot ik dit?
Zoals vermeld heb ik dus al eens alles terug uit elkaar gehaald om te kijken of ik ergens een fout kan zien. Maar nee. Alles lijkt in orde. Mijn grootste probleem is dat ik zelfs geen hint heb wat er kan schelen. Ik kan nergens op dit moederbord leds zien die mij iets zeggen over de status van de PC...Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Of zal ik dan toch naar een professional moeten gaan om mijn PC te laten bouwen? (als dat nu niet te laat is
Ik heb een video geupload op YT van wat er gebeurt bij opstarten. Je weet nooit dat iemand er wijzer uit wordt.
/f/image/ZPl7tcjftKPf9eblYnzlUTW2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nolwx6ZuwPrcfmM5mooQamAV.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OTvQXzOIkf7wJsGDgOdhqU8G.jpg?f=fotoalbum_large)