Vraag

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:26
Goedenavond,

Ik heb sinds maandag een nieuwe Intergas HRE 28/24 komende van een Remeha Avanta 28C en heb 1 probleem die ik niet opgelost krijg.

Bij laag volume warm water gebruik slaat de ketel niet aan en dit geeft in een aantal scenarios een probleem.

De waterbesparende douchekop heeft blijkbaar een dermate lage doorstroming dat er geen warm water is tot dat ik de kraan verder open draai (voorbij de auto stop).
Ook bij afspoelen van een hand afwas is de vraag dermate laag dat het warme water niet op gang komt. Ik moet voor warm water dus echt bijna vol de kraan open doen wil er warm water uit komen.

Wat ik al heb geprobeerd :
- Spelen met het max en min vermogen van warm water (haalde niets uit en staat weer standaard op 99)
- Aanvoer temperatuur van warm water verlaagd van 80 naar 60 graden (stond de Remaha ook op). Dit helpt iets bij de thermostaatkraan omdat er dan meer warm water vs koud water stroming is maar niet voldoende en de ketel lijkt een soort van pendel te creëren waar hij schakelt tussen warm en koud waardoor je dus steeds korte periodes warm water heb tenzij je de doorstroming verder verhoogd.

Lang verhaal kort hij vertikt het dus om bij lage doorstroming water te verwarmen.

Iemand dit ooit dit vreemde probleem ook gehad of enig idee of en hoe dit op te lossen is?
Ik zie geen relevante instellingen meer in de handleiding maar helaas zijn lang niet alle opties daarin uitgelegd. Alle installateurs codes zijn ze bijvoorbeeld vaag over.

Alle reacties

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb de temperatuur voor tapwater op 55 staan, die knalt altijd fijn door naar 68 en dan schakelt de ketel uit vanwege de tapdrempel van 1,5l/min.
Oplossing is simpel: ga meer water gebruiken. Alternatief idee: installeer een warmtepompboiler.