[fp] img blokkendoos glitch

Pagina: 1
Acties:

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-11 00:05
URL: De frontpage / [fp]
...
Stappen om het probleem te kunnen reproduceren:
Frontpage bekijken. Gebeurt elke keer als ik voor het eerst de tweakers fp open met de huidige versie 144.0.2 van Mozilla Firefox voor macOS Tahoe 26.0.1.

Herlaad je de pagina, dan laadt hij alsnog correct. Daarna kun je probleemloos rondklikken op de site, maar sluit je het venster en kom je later terug, dan gebeurt het opnieuw. Dit gebeurt alleen bij tweakers.net
...
Ik verwacht een fp die normaal is opgebouwd, zonder levensgrote images die als een blokkendoos het beeld vullen.
...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcJFmmmXKWLHm7Wm28IqFJPRAZc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wBGUvOswLZHrfwDGTv0wwMcw.png?f=fotoalbum_large
...
FF zoals bovengenoemd op een Mac Studio M2 Max met 32 GB werkgeheugen.

Gebruikte FF extensies: Dark Reader, iCloud-wachtwoorden.

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:43
Dit kan komen door hoe FF pagina's cached en toont bij opstarten van de browser (zonder enige load van het internet). Overkomt mij ook wel eens met andere sites, bijvoorbeeld Reddit.

[ Voor 5% gewijzigd door Propheticus op 05-11-2025 21:43 ]

• laptopleon
Nee, niet vastgezet / pinned. Als je een tab vastzet, wordt hij veel smaller en zie je / past nog alleen nog het tweakers logo icoontje er in.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-11 11:32

DaFeliX

Tnet Devver
laptopleon schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:13:
[...]
Dit gebeurt alleen bij tweakers.net
[...]
Dát durf ik te betwijfelen ;). Waarschijnlijk gebeurd het jouw alleen bij Tweakers, maar aangezien alles goed werkt na een refresh vermoed ik eerder een probleem met Firefox, dan met Tweakers.

Hoe open jij tweakers? Is dit een gepinnede tab, staat de tab nog open van de vorige keer, type je tweakers.net in, staat ie ingesteld als startpagina, open je 'm vanuit jouw bookmarks?

Als ik zo jouw TS zie, lijkt het er op dat ie de pagina zelf uit e.o.a. cache serveert, en daarbij niet de juiste callbacks doet om alle resources in te laden. Firefox lijkt dus een pagina op een bepaalde manier te hebben gecached maar daarbij een deel van de state is 'vergeten'. Ik tag @Marvellanius eventjes om te zien of hij beter kan determineren wat het probleem precies is, en of er een workaround voor mogelijk zou zijn.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

Check ook even of het niet een of andere netwerk probleem is (wat ook de oorzaak lijkt te zijn in Custom CSS wordt af en toe niet geladen) door tijdens het laden te checken in de netwerk console (F12 - tabje netwerk) :)

Intentionally left blank

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-11 08:39

Marvellanius

Devver
Wat @crisp en @DaFeliX al aangeven lijken me de meest voor de hand liggende mogelijkheden - van wat ik uit de screenshot kan deduceren lijkt het inderdaad op het niet inladen van bepaalde stylesheets - ditzelfde gezicht krijg ik eigenlijk alleen lokaal wel eens wanneer ik m'n lokale omgeving reload middenin een stylebuild (en dus stylesheet referenties niet overeenkomen met de nieuwe referenties)
Dit lijkt me op productie niet erg waarschijnlijk én dan zeker niet een terugkerend probleem

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dit had ik ook op een PC die ik niet vaak gebruik. na een CTRL+F5 deed hij het wel weer, dus blijkbaar was het hier een lokale cachingfout.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• laptopleon
DaFeliX schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:59:
Dát durf ik te betwijfelen ;). Waarschijnlijk gebeurd het jouw alleen bij Tweakers, maar aangezien alles goed werkt na een refresh vermoed ik eerder een probleem met Firefox, dan met Tweakers.
Inderdaad bedoel ik, dat ik dit effect niet ondervind met andere sites / pagina's die ik bekijk op de genoemde hard- / software en niet dat ik alle x miljoen websites die online staan heb nagelopen, in een poging een tweede voorbeeld te vinden :+

Voor alle duidelijkheid: Ik bedoel het niet als een soort van beschuldiging. Ik probeer alleen te helpen. Ik weet dat van de 10.000 bezoekers er 9.999 meestal niet de moeite nemen om een probleem te melden, waardoor je als beheerder vaak geen goed beeld hebt van eventuele problemen / irritaties. Ik heb zelf jaren gewerkt als webdesigner voor reclamebureaus, aan dynamische websites, in een tijd dat het allemaal nog minder ver was ontwikkeld en dan zochten ons soms ook een slag in de rondte om een of andere rare bug te vinden. Vergeet nooit hoe we ooit tot laat in de nacht hebben zitten overwerken om er achter te komen dat een probleem met ah.nl lag aan de nogal willekeurig werkende cache van de lokale server die de internetverbinding regelde.
Hoe open jij tweakers? […]
Ik open een nieuw venster of nieuwe tab en typ t waarna de browser de rest van de url invult en dan return.

Meestal is het alleen de eerste keer, met de homepage, en zoals ik al zei is het altijd weg na herladen, maar soms gebeurt het meerdere keren opnieuw als ik, na doorklikken naar een nieuwsbericht en dat venster / die tab weer sluiten, weer een nieuw venster of tab open en weer naar de fp ga. Dus dat vind ik dat gek, want die pagina is net al geladen geweest en herladen.

Uiteraard zou het een 100% FF dingetje kunnen zijn of iets met een plugin, maar soms is het ook een 'combinatie van' iets wat FF niet goed doet, getriggerd door bijvoorbeeld een bepaalde volgorde van laden.

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 19:50

GieltjE

Niks te zien...

Heb wel eens soortgelijke issues op FF mobile, zelfs na "correct" inladen blijven de icoontjes gestapeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-reMxSxEdsFaUJdUPmJoi7y2Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiZmgzYCDNR9UG5zcCbwjmfV.jpg?f=fotoalbum_large

Heb wel de nodige custom css, dus dit kan prima aan mijn kant liggen.

Hell / 0

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:45

crisp

Devver

Pixelated

GieltjE schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:51:
Heb wel eens soortgelijke issues op FF mobile, zelfs na "correct" inladen blijven de icoontjes gestapeld:

[Afbeelding]

Heb wel de nodige custom css, dus dit kan prima aan mijn kant liggen.
Dat ligt waarschijnlijk aan je DarkReader plugin ;) (die is op Tweaker niet meer nodig)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 06-11-2025 11:00 ]

Intentionally left blank

• laptopleon
Ik heb geen custom css, net nog even gecontroleerd, dus dat is het niet.

Ik zal alle plugins uitzetten, kijken of het blijft gebeuren. Vandaag heb ik het bijvoorbeeld nog niet gehad terwijl ik het gisteren wel 10 keer had.

Zal ook proberen er aan te denken de dev console eerst open te zetten, zodat de laadtijd van de css na te gaan is.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik had het nu ook op desktop (Ode aan Henk, Firefox 144.0.2, Windows desktop, uBlock uit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eyQPh1FrvHJXVci_iJ_KFuHvn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uLKoLquUx8pPcc6l2VvhJCZE.png?f=fotoalbum_large

Maar na een refresh was het weer normaal.

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 07-11-2025 13:20 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1