docking station meerdere pcs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Meccaney
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:56
Hoi allemaal,

Ik ben echt een leek op dit gebied en hoop dat iemand me hier kan helpen. Ik heb het volgende setup thuis:

- 2 desktop-pc’s die ik verbind via VGA-HDMI kabels
- 1 laptop met USB-C en gewone USB-poorten
- 1 monitor
- Toetsenbord, muis en printer die ik met alle apparaten wil gebruiken

Wat ik zoek is een manier om makkelijk te kunnen switchen tussen de laptop en de pc’s, zonder steeds kabels te moeten ompluggen. Ik dacht aan een docking station of misschien een KVM-switch, maar ik weet niet precies wat ik nodig heb of wat goed werkt in mijn situatie.

Heeft iemand tips of aanbevelingen voor een oplossing die werkt met deze combinatie van apparaten en aansluitingen? Liefst iets plug-and-play zonder al te veel gedoe.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:02
kan de pc ook via usb c werken?
Want anders is het lastig, meeste switches zijn OF usb C OF HMDI + usb A...
Ik ken er eigenlijk geen die usb C EN VGA heeft, dus dat wordt hem sowieso al niet...

• Meccaney
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:56
Hi Ruud, tx voor je snelle reactie. Goeie vraag! Ik moet even gaan kijken idd. Heb nog nooit aan gedacht dat er evt ern andere kabel in kan dan de oude die erbij zit.

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:42
Lijkt me dat je dan een KVM switch nodig hebt. Heb er zelf een voor 2 laptops, van AVaccess.

Ze hebben veel verschillende modellen, hier een link met een selectie tool.

Maar zoals @99ruud99 al aangaf, kijk even naar de mogelijkheden die je hebt mbt aansluitkabels

[ Voor 17% gewijzigd door Yorro op 05-11-2025 23:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix: iedereen wil hier hulp, dus "Hulp bij" voegt niets toe. Daarom verwijderd.

Oslik blyat! Oslik!