Deurbel geeft geen geluid of melding meer op telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 23:14
Mijn buurman heeft een deurbel die vrijwel gelijk uitziet als de LSC bekabelde deurbel van de Action.
Enige verschil is dat hij de zijne bij de Kruidvat gekocht heeft.

Gistermiddag heeft een andere buurman daar een SD kaartje in geduwd en sindsdien wenst zijn Apple telefoon geen berichten of meldingen meer te ontvangen in normale stand.
Alleen als hij op de telefoon in de app de deurbel op alarm zet en dan op de deurbel drukt, gaat ie raar genoeg 1x af. Als hij de app sluit is het feest voorbij, geen geluid of popup meer.

Geprobeerd de deurbel camera uit de app te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Lukt prima maar hetzelfde probleem.
Daarna de deurbel verwijderd en een harde reset gegeven met de naald, weer geinstalleerd, zelfde euvel.

Om alles uit te sluiten, deurbel verwijderd, harde reset gedaan, Smartlife app gedownload, daar de deurbel op geinstalleerd en ook daar hetzelfde euvel. Drukken op de deurbel levert geen reactie op de telefoon op.
Apps gecontroleerd, beiden hebben/hadden alle benodigde toestemming (zeg maar alles mocht).
Ook getest zonder SD kaart, zelfde probleem.

Er hangt zo'n extra bel aan de deurbel gekoppeld die op 433 MHz werkt en die werkt wel gewoon.
Je zou dan bijna denken dat de bel geen wifi signaal afgeeft naar de telefoon of de app bij het op de bel drukken, maar het wifi signaal is prima. Vanaf de telefoon luisteren, spreken en beelden bekijken werkt gewoon uit de kunst.
Alleen dus als er op die bel gedrukt wordt, geen popup en/of geluid meer op de telefoon en zelfs ook geen melding meer bij de berichten.
Alleen dus eenmalig als je het alarm aan zet.

Ook nog getest, ik heb ook de Smarlife app op mijn Android telefoon (stond voorheen de LSC op). Alle instellingen vergeleken en alles staat gewoon exact hetzelfde en goed.

Het is gewoon vreemd dat dit opeens ontstond na het aanbrengen van SD kaart. Bel is gesloten aan de achterkant dus feitelijk kun je niks fout doen met inbrengen van de SD kaart.

Heeft iemand al zoiets meegemaakt, is er nog iets te proberen wat ik nog niet geprobeerd heb en redelijkerwijs zelf kan doen of is dit gewoon een vaag onoplosbaar probleem geworden?

Greetings, Black Tiger