ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Waar je een nieuwe vochtsensor kunt krijgen? Gewoon bij een leverancier van Orcon? Bijvoorbeeld https://www.elektrobode.n...v-mvs-15rh-v2015-21915078 (volgens mij compatible, maar check het even)
[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 05-11-2025 14:22 ]
Dank voor je reactie. Ik heb hem inmiddels gedemonteerd (viel mee). Ik kon me bijna niet voorstellen dat zo'n sensor zo snel kapot zou gaan maar nog een ronde schoonmaken zonder resultaat is dat denk ik de enige conclusie.
Mijn vraag was vooral of je hem door kan meten via de pins oid om dat te checken. Maar ik heb inmiddels al besloten een nieuwe te bestellen, dank!
Mijn vraag was vooral of je hem door kan meten via de pins oid om dat te checken. Maar ik heb inmiddels al besloten een nieuwe te bestellen, dank!
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Doormeten niet maar als je een testopstelling maakt is er mogelijk wat uit te halen. Dan moet je eerst wel weten wat voor een chip gebruikt wordt en kan je de datasheet opzoeken. Meestal werken ze met een I2C bus om te communiceren met de processor. Gezien het vuil op het printje zou het mij niets verbazen dat de sensor verstopt is of totaal beschadigd.
:strip_exif()/f/image/w600moEVDSABOsUUMAHAmPOB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/n94zg7q5uVUOe8PCKFpiI0yH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kXtIygbV9C8rzMhylnvE3Hej.jpg?f=fotoalbum_tile)