Ik heb thuis een Asus Aimesh netwerk met 2 X ZenWiFi XT8 en mijn oude router, een asus Bluecave. Op zich werkt het meestal prima voor mij. Ik heb echter recent een probleem. De bluecave verzorgt in principe de WiFi in mijn kelder. Ik heb een Homewizard P1 meter, die ook in de kelder hangt. Als hij naar de Bluecave connecteert (via WiFi), werkt het prima, echter lijkt die P1 soms ook naar de router in de woonkamer te connecteren. Technisch gezien lijkt dat te lukken, ik zie de P1 meter dan als een geconnecteerd device op de router, echter is het signaal dan zeer zwak en gaat hij in mijn Homewizard app offline, wat best vervelend is, aangezien mijn batterij en laadpalen afhankelijk zijn van de data van die P1 meter.
Ik kan devices pinnen aan een bepaald AP, maar enkel aan de XT8 routers, niet aan de Bluecave. Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat de P1 meter altijd via de Bluecave connecteerd? Of gooit ik die Bluecave beter buiten, omdat hij te oud is?
Ik kan devices pinnen aan een bepaald AP, maar enkel aan de XT8 routers, niet aan de Bluecave. Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat de P1 meter altijd via de Bluecave connecteerd? Of gooit ik die Bluecave beter buiten, omdat hij te oud is?