"Zie mij een toffe computer hebben!"
yups, heb ik al eerder van gehoord, zie ook:
http://nl.php.net/manual/en/function.nl2br.php

het is erg vervelend, merk het zelf soms ook
http://nl.php.net/manual/en/function.nl2br.php
het is erg vervelend, merk het zelf soms ook
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
Is gewoon XHTML.
Alle browsers snappen dat, dus niks slordigs of raars aan als je het mij vraagt.
Zie www.w3c.org voor de XHTML specificatie.
Alle browsers snappen dat, dus niks slordigs of raars aan als je het mij vraagt.
Zie www.w3c.org voor de XHTML specificatie.
en als je het zelf in de hand wil hebben vervang je gewoon de functie door:
PHP:
1
2
3
4
5
| <? function nl2br($string) { $string = preg_replace('/\\n/','<BR>,$string); }; ?> |
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Beetje slordig SebasOp woensdag 19 september 2001 03:31 schreef Sebas het volgende:
en als je het zelf in de hand wil hebben vervang je gewoon de functie door:
PHP:
1 2 3 4 5 <? function nl2br($string) { $string = preg_replace('/\\n/','<BR>,$string); }; ?>
Je vergeet een ' achter <BR> en je vergeet een waarde te returnen.
Ik vind het overigens wat veiliger om het zo te doen:
PHP:
1
2
3
| <? $s = preg_replace("/$/m", "<BR>", $s); ?> |
Dan hoef je je er in ieder geval niet druk om te maken of een newline nou een \n is, of een \r, of beiden. Zo zal het altijd goed gaan.
Maar terug on-topic: Wat is het probleem met <br />? Het is XHTML complient zoals nelske al zegt, maar ik snap niet goed wat er vervelend aan zou kunnen zijn
[edit]
Overloaden van functies gaat je trouwens niet lukken in PHP... function nl2br($string) { ...
ok, thanx every1
"Zie mij een toffe computer hebben!"
als je de source van tweakers.net kijkt zie je ook
<br />
<br />
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Do I have to say more ...Op woensdag 19 september 2001 03:31 schreef Sebas het volgende:
[...]
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Ik vind <br /> mooier dan <BR>. <br> kan ook nog wel. Van al die cApSlOcK's wordt ik gestressd
Met hoofdletters kun je wel mooi zien hoe een bepaalde pagina is opgemaakt en kun je tekst/opmaak mooi onderscheiden. Ik doe in php ook altijd dit:
i.p.v.
Puur om het overzichtelijk te houden ...
PHP:
1
2
3
| <? $query = mysql_query("SELECT * FROM table WHERE ID='$id'"); ?> |
i.p.v.
PHP:
1
2
3
| <? $query = mysql_query("select * from table where id='$id'"); ?> |
Puur om het overzichtelijk te houden ...
Ja, nou je het zegt... In queries doe ik het ook altijd.
MAAR
in html doe je al spaties &zo om de treestructuur weer te geven, en in queries niet. In een mooi neergezet html document zie je het meteen.
MAAR
in html doe je al spaties &zo om de treestructuur weer te geven, en in queries niet. In een mooi neergezet html document zie je het meteen.
Niet?Op woensdag 19 september 2001 21:50 schreef eamelink het volgende:
Ja, nou je het zegt... In queries doe ik het ook altijd.
MAAR
Ik doe het altijd zo:
code:
1
2
3
4
5
6
| SELECT
*
FROM
blaat
ORDER BY
blaat |
hmm dat is inderdaad lekker overzichtelijk, maar als er een hoop van die dingen onder elkaar komen, kan 't juist weer erg onoverzichtelijk worden hoor... dan is de methode met caps makkelijker/overzichtelijker vind ik
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
En die Caps gebruik ik ookOp woensdag 19 september 2001 22:07 schreef Flat© het volgende:
hmm dat is inderdaad lekker overzichtelijk, maar als er een hoop van die dingen onder elkaar komen, kan 't juist weer erg onoverzichtelijk worden hoor... dan is de methode met caps makkelijker/overzichtelijker vind ik
Pagina: 1