Homey — Critics are those without skills to create.
De vergelijking met telefoons en laptops zie ik niet helemaal - het gaat hier om een protocol, niet een stuk hardware. Maar als voorbeeld: als Microsoft bepaalde functionaliteit toevoegt aan Windows, en er een soortgelijke functionaliteit in macOS zit, dan zouden we dat gewoon benoemen (of andersom) - dat lijkt me eigenlijk best relevant.
Ik zal het morgen overigens even voorleggen aan de rest, misschien denken andere redacteuren er anders over; dan zal ik dat in het vervolg meenemen
Edit: ah, we hebben elkaar gekruist! Ik zal het alsnog even voorleggen aan de rest, want ben benieuwd hoe hier redactioneel naar gekeken wordt
[ Voor 9% gewijzigd door AverageNL op 04-11-2025 20:57 ]
Ik wil ook niet te veel zeuren hoor, en ben blij dat Tweakers het nieuws deelt, maar het wordt wat vermoeiend dat home assistant er elke keer bij moet worden gehaald terwijl Homey echt een andere (en in mijn ogen gebruikersvriendelijkere) ervaring biedt. Andersom gebeurt het eigenlijk nooit.
[ Voor 17% gewijzigd door WeeJeWel op 04-11-2025 21:05 ]
Aan de andere kant is Home Assistant wel, en zeker ook op Tweakers, een zeer populaire alternatieve oplossing. Dat zie je ook met regelmaat in de reacties onder de artikelen terug.WeeJeWel schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:00:
Ik wil ook niet te veel zeuren hoor, en ben blij dat Tweakers het nieuws deelt, maar het wordt wat vermoeiend dat home assistant er elke keer bij moet worden gehaald terwijl Homey echt een andere (en in mijn ogen gebruikersvriendelijkere) ervaring biedt. Andersom gebeurt het eigenlijk nooit.
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 04-11-2025 21:28 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
En dat is ook prima. Maar dat betekent in mijn ogen niet dat de redactie daar de voorzet voor hoeft te geven. Immers wordt bijvoorbeeld Dell ook niet systematisch genoemd bij Apple nieuws, en vice versa.Bor schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:23:
[...]
Aan de andere kant is Home Assistant wel, en zeker ook op Tweakers, een zeer populaire alternatieve oplossing. Dat zie je ook met regelmaat in de reacties onder de artikelen terug.
Homey is ook mega populair onder Tweakers, al hebben die gebruikers wellicht minder tijd om hun evangelie te verspreiden en zijn ze gewoon tevreden 😋
[ Voor 13% gewijzigd door WeeJeWel op 04-11-2025 21:42 ]