Homey-gebruikers kunnen hun smarthome nu aansturen via…

Pagina: 1
Acties:

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:21
Artikel: nieuws: Homey-gebruikers kunnen hun smarthome nu aansturen via AI-chatbots
Auteur: @AverageNL

-laat ook maar-

[ Voor 33% gewijzigd door WeeJeWel op 04-11-2025 20:52 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:05

AverageNL

Redacteur
Vooral om te laten zien dat MCP een breed protocol is, met dus ook ondersteuning voor smarthome-ecosystemen. Dat linkje gaat naar die specifieke functionaliteit, net zoals ik link naar jullie instructies voor de MCP Server-functie in Homey.

De vergelijking met telefoons en laptops zie ik niet helemaal - het gaat hier om een protocol, niet een stuk hardware. Maar als voorbeeld: als Microsoft bepaalde functionaliteit toevoegt aan Windows, en er een soortgelijke functionaliteit in macOS zit, dan zouden we dat gewoon benoemen (of andersom) - dat lijkt me eigenlijk best relevant.

Ik zal het morgen overigens even voorleggen aan de rest, misschien denken andere redacteuren er anders over; dan zal ik dat in het vervolg meenemen :)

Edit: ah, we hebben elkaar gekruist! Ik zal het alsnog even voorleggen aan de rest, want ben benieuwd hoe hier redactioneel naar gekeken wordt

[ Voor 9% gewijzigd door AverageNL op 04-11-2025 20:57 ]

• WeeJeWel
Dank voor je antwoord. Het noemen is an sich prima, maar er heen linken heb ik nog nooit ziet gebeuren. Alsof er naar apple.com/macbook wordt gelinkt bij aankondiging van een nieuwe Dell laptop. In dit geval was een link naar modelcontextprotocol.io veel logischer geweest, en juist andere voorbeelden dan smart home noemen zoals bijvoorbeeld Slack of je todo app.

Ik wil ook niet te veel zeuren hoor, en ben blij dat Tweakers het nieuws deelt, maar het wordt wat vermoeiend dat home assistant er elke keer bij moet worden gehaald terwijl Homey echt een andere (en in mijn ogen gebruikersvriendelijkere) ervaring biedt. Andersom gebeurt het eigenlijk nooit.

[ Voor 17% gewijzigd door WeeJeWel op 04-11-2025 21:05 ]

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:05

AverageNL

Redacteur
Ik snap wel wat je bedoelt - we zijn meestal nogal ijverig in het linken naar bronnen. Het liefst linken we dan naar eigen berichten (en doorgaans doen we dat ook), maar bij Home Assistant hebben we deze functionaliteit destijd niet als nieuws gebracht. Je komt dan al gauw op zo'n site. Ik heb dat linkje inmiddels overigens aangepast naar een blog ipv de integratiepagina zelf, die kon ik eerst niet vinden. Maar misschien denken andere redacteuren daar anders over. We hebben iedere ochtend een kort overleg, zal ons linkjesbeleid zeker opperen!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

WeeJeWel schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:00:
Ik wil ook niet te veel zeuren hoor, en ben blij dat Tweakers het nieuws deelt, maar het wordt wat vermoeiend dat home assistant er elke keer bij moet worden gehaald terwijl Homey echt een andere (en in mijn ogen gebruikersvriendelijkere) ervaring biedt. Andersom gebeurt het eigenlijk nooit.
Aan de andere kant is Home Assistant wel, en zeker ook op Tweakers, een zeer populaire alternatieve oplossing. Dat zie je ook met regelmaat in de reacties onder de artikelen terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 04-11-2025 21:28 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• WeeJeWel
Bor schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:23:
[...]

Aan de andere kant is Home Assistant wel, en zeker ook op Tweakers, een zeer populaire alternatieve oplossing. Dat zie je ook met regelmaat in de reacties onder de artikelen terug.
En dat is ook prima. Maar dat betekent in mijn ogen niet dat de redactie daar de voorzet voor hoeft te geven. Immers wordt bijvoorbeeld Dell ook niet systematisch genoemd bij Apple nieuws, en vice versa.

Homey is ook mega populair onder Tweakers, al hebben die gebruikers wellicht minder tijd om hun evangelie te verspreiden en zijn ze gewoon tevreden 😋

[ Voor 13% gewijzigd door WeeJeWel op 04-11-2025 21:42 ]

Pagina: 1