Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Showroommodel OLED met korting, doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:27
Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie. Ik heb nu nog een oude 60 inch LG-plasma die echt aan vervanging toe is. Nu we in december verhuizen naar een nieuwbouwwoning, wil ik dat moment aangrijpen om dit eindelijk door te zetten.

Mijn budget is €1500, en ik zoek een formaat van minimaal 75 tot 85 inch. In die prijscategorie kom je automatisch uit bij miniled-tv’s van HiSense en TCL.

Vandaag zag ik echter bij Hifi Klubben de Philips 77OLED809 Ambilight (2024) als showroommodel in de verkoop staan. In eerste instantie vroegen ze er €1799 voor, maar na een leuk gesprek (en een prijsvergelijking online) kon ik de prijs naar €1500 krijgen.

Ik had vooraf niet verwacht voor dat bedrag een 77 inch OLED te kunnen kopen, dus ik was in eerste instantie best enthousiast.

Ik krijg 2 jaar garantie en de tv is 1 jaar gebruikt als showroommodel in een donkere ruimte, afgesloten voor het winkelend publiek. Geen beschadigingen.

Realistisch gezien: als de tv 5 tot 6 jaar probleemloos meegaat, ben ik eigenlijk al tevreden. Alles daarboven is dan bonus.

Wat denken jullie? Doen of niet? Of loop ik teveel risico met een showroommodel tegen dat bedrag?

Alle reacties

• samuel123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11 15:51
1728 bij hellotv en dan moet je nog de black friday korting nog aanvragen.
Dus dat lijkt mij een betere deal waarschijnlijk.
Je kan ook even het aantal branduren bekijken oid.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:03

Major_ton

Shoot!

Even testen met verschillende solid colors op YouTube of er geen burn-in te zien is en zo niet lekker de deal sluiten.

Some infinities are bigger than others.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:34
Bij Hi-Fi Klubben krijg je normaal 5 jaar garantie?

Nevermind, blijkbaar hebben ze dat veranderd, nu alleen nog Hi-Fi.

[ Voor 43% gewijzigd door NotSoSteady op 04-11-2025 22:38 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
Major_ton schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:30:
Even testen met verschillende solid colors op YouTube of er geen burn-in te zien is en zo niet lekker de deal sluiten.
Dit, zoek op youtube naar OLED burn-in test. Die laat volledig rode, magenta, geel, cyaan oppervlakken zien. Dan zie je direct of sprake is van ongelijkmatige slijtage. Mijn oude LG OLED C7 had na 8000 uur last van ongelijkmatige slijtage. Dat zag je overigens niet in normale content, alleen bij volledig rode, gele, magenta schermen. Komt wel eens voor in reclames (of dus die burn-in tests). De Philips 809 zal wel beter omgaan met ongelijkmatige slijtage.

Hier een uitleg om het aantal uren te checken dat een Philips tv heeft aangestaan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:52

Fanta

FordPerformance™️

Op zo'n bedrag spaar ik er liever 2 bankjes bij om gewoon een nieuwe te hebben..

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hulleman schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:22:
[...]

Dit, zoek op youtube naar OLED burn-in test. Die laat volledig rode, magenta, geel, cyaan oppervlakken zien. Dan zie je direct of sprake is van ongelijkmatige slijtage. Mijn oude LG OLED C7 had na 8000 uur last van ongelijkmatige slijtage. Dat zag je overigens niet in normale content, alleen bij volledig rode, gele, magenta schermen. Komt wel eens voor in reclames (of dus die burn-in tests). De Philips 809 zal wel beter omgaan met ongelijkmatige slijtage.

Hier een uitleg om het aantal uren te checken dat een Philips tv heeft aangestaan.
Ik zie online allerlei manieren voorbij komen om de branduren te zien, maar vooral voor nieuwere modellen / nieuwere WebOS. Weet jij nog hoe je het op je C7 tevoorschijn kreeg? Ben namelijk ook wel benieuwd hoelang mijn C7 heeft aangestaan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:01

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je hebt de serviceafstandsbediening MKJ39170828 nodig. Druk op INSTART en voer 0413 als toegangscode in. Je bent nu in het servicemenu. De waarde die bij "UTT" staat is het aantal branduren.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
Jorgen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:35:
[...]

Ik zie online allerlei manieren voorbij komen om de branduren te zien, maar vooral voor nieuwere modellen / nieuwere WebOS. Weet jij nog hoe je het op je C7 tevoorschijn kreeg? Ben namelijk ook wel benieuwd hoelang mijn C7 heeft aangestaan.
Even uit mijn hoofd kan dat met een LG C7 niet met een normale afstandsbediening. Ik deed dat met een logitech harmony. Dan kun je via de software van de harmony de betreffende knop om het service menu te openen mappen onder een knop van je harmony afstandsbediening. De code waar de tv dan om vraagt is online wel te vinden. Een mogelijke code is 0413. Je moet dan opzoek naar het getal achter UTT (links onderin staat dat). Dat zijn de uren dat je tv heeft aangestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 05-11-2025 21:22 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hulleman @dmantione
Dank! Ik zal hier verder niet offtopic gaan.

[ Voor 82% gewijzigd door Jorgen op 05-11-2025 23:31 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:27
Bedankt voor de tips over de branduren en burn-in.

Ik heb aanvullend op de mail bevestigd gekregen dat de TV geen last heeft van burn-in. Na ontvangst zal ik thuis direct de burn-in test uitvoeren, zoals geadviseerd door @Hulleman en @Major_ton. Dan check ik ook meteen de branduren, want de TV is inmiddels al ingepakt. Ik verwacht max. 3000 branduren (365 dagen x 8 uur, alhoewel ze 2 dagen per week gesloten zijn). Uiteindelijk heb ik de TV online via hun webshop aangeschaft in plaats van in de winkel, dus WKOA is van kracht.

Ik zag ook de opmerking over HelloTV. Ze konden geen extra korting geven, dus die € 1728 was hun eindprijs. Daarnaast ben ik in het verleden niet altijd netjes behandeld door HelloTV; bij HiFi Klubben heb ik in elk geval een beter gevoel qua service en communicatie.

Met mijn nieuwbouwwoning en alle bijkomende kosten is er op dit moment écht geen ruimte in mijn budget om de TV nieuw aan te schaffen bij HelloTV. Dus ik denk dat dit een prima middenweg is.

Ik plaats wel even een update zodra de TV binnen is en getest is. 😎

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:03

Major_ton

Shoot!

Cheezborger schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:40:
Bedankt voor de tips over de branduren en burn-in.

Ik heb aanvullend op de mail bevestigd gekregen dat de TV geen last heeft van burn-in. Na ontvangst zal ik thuis direct de burn-in test uitvoeren, zoals geadviseerd door @Hulleman en @Major_ton. Dan check ik ook meteen de branduren, want de TV is inmiddels al ingepakt. Ik verwacht max. 3000 branduren (365 dagen x 8 uur, alhoewel ze 2 dagen per week gesloten zijn). Uiteindelijk heb ik de TV online via hun webshop aangeschaft in plaats van in de winkel, dus WKOA is van kracht.

Ik zag ook de opmerking over HelloTV. Ze konden geen extra korting geven, dus die € 1728 was hun eindprijs. Daarnaast ben ik in het verleden niet altijd netjes behandeld door HelloTV; bij HiFi Klubben heb ik in elk geval een beter gevoel qua service en communicatie.

Met mijn nieuwbouwwoning en alle bijkomende kosten is er op dit moment écht geen ruimte in mijn budget om de TV nieuw aan te schaffen bij HelloTV. Dus ik denk dat dit een prima middenweg is.

Ik plaats wel even een update zodra de TV binnen is en getest is. 😎
Je kan inderdaad een stuk beter zaken doen met HiFi Klubben dan met HelloTV. Burn-in kan iets zijn waar je echt naar moet zoeken, maar wees gewaarschuwd voordat je die deepdive aangaat. "What has been seen, cannot be unseen". Je kan een hoop andere ellende tegenkomen wat je met gewoon TV kijken nooit was opgevallen. Check even met rood, groen, blauw, paars, geel, oranje en grijs en laat het daarbij. Mocht je daar geen gekke dingen zien, ga dan wat gewone content kijken en zet 's avonds een donkere film of serie op. Zie je dan ook niks afwijkends, dan moet je lekker gaan genieten van die prachtige TV.

Some infinities are bigger than others.

Pagina: 1