Ingebouwd rolluiksysteem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Beroque
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:04
Vraagje,

Wij hebben een woning gekocht met een dakkapel op zolder. Deze dakkapel beschikt over een rolluik waarvan het ophaalkoord kapot is. Deze willen wij vervangen, maar de kast zit weggewerkt aan de buitenkant in de dakkapel. Het zou om een kliksysteem gaan, maar er is geen beweging in te krijgen en ik ben bang dat het kapot gaat. Iemand tips of ervaring? Eventueel aanbevelingen voor hulp van buitenaf voor een degelijke prijs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmMydXyVk_q1jsx9fauOmzcqZqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scpzbN2cSkhD1XSbsmqB8dzc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faepzf5ZEq0qdWkmq0S_SuWAYdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeZ2xWsfD9Wv7WKr5CW8KN4S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAClDdECnJYvwKFm4iVCqkAFBZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXGtJ4i0cN66xuu46uZ9gZXd.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vraag de vorige bewoner welk bedrijf dit heeft aangelegd? Hebben je buren hetzelfde systeem?

• Beroque
De aannemer die dit heeft geplaatst is met pensioen, dus dat is niet meer haalbaar. Onze buren hebben geen dakkapel en de rest van de straat heeft ook niet iets soortgelijks helaas.

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:57
Ik heb een kozijn met ingebouwd rolluik, bij mij zit de bak aan de binnenkant van het huis. Wat bij jouw het boeideel is, kan ik er bij mij afklikken. Koord was hier ook gebroken, omgebouwd naar elektrische bediening.

Wh-mdc07j3e5

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 21:31
tonny147 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:04:
...Koord was hier ook gebroken, omgebouwd naar elektrische bediening.
Dit! Bouw hem om naar electrische bediening, dat betaalt zich razendsnel terug omdat je een flink tochtgat kan dichtmaken.
Wil je slimme rolluiken, hang dan een Shelly 2.5 achter de dubbele drukknop: dan werkt het altijd nog met de knoppen, en kan je er automatisatie achter hangen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:43
Hier ook twee luiken omgebouwd naar elektrisch. Twee motoren gekocht op Amazon en twee Shelly zwave modules er op.

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:34
Beroque schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:43:
Vraagje,

Wij hebben een woning gekocht met een dakkapel op zolder. Deze dakkapel beschikt over een rolluik waarvan het ophaalkoord kapot is. Deze willen wij vervangen, maar de kast zit weggewerkt aan de buitenkant in de dakkapel. Het zou om een kliksysteem gaan, maar er is geen beweging in te krijgen en ik ben bang dat het kapot gaat. Iemand tips of ervaring? Eventueel aanbevelingen voor hulp van buitenaf voor een degelijke prijs?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aan de rolluiklamellen te zien, rollen ze naar buiten op, dus het binnenwerk zit inderdaad achter deze afwerkplaat.
Om deze los te krijgen, kun je hem naar het rolluik toe schuiven, zodat hij aan de buitenkant los komt, of naar buiten schuiven, zodat hij uit het profiel bij het rolluik los komt. In het midden zie je niveauverschil, misschien kun je hier zien waar je de meeste speling hebt om te schuiven.
Voor een eventuele aanbeveling, in welke regio zoek je iemand?

• Beroque
Bedankt voor alle reacties! Ik zoek iemand in de regio Roosendaal/Bergen op Zoom (NB)
Pagina: 1