Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• viper28nl
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-11 16:10

viper28nl

Homey user

Topicstarter
Hoi, ik heb een hele mooie hue lightguide lamp. Nu is die helaas "afgebroken" op de fitting. Zie bijgevoegde foto. Ik zou deze graag willen repareren alleen heb ik geen idee hoe en of het wel mogelijk is. Lijkt mij wel, want ik zie maar 2 draadjes :)

Iemand die mij hiermee kan helpen? Op internet kan ik niet veel vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpQsyEesTx8yttbvSz7IUtk6ats=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Ba7hwHGwq7XBafPCS6Io0LA.jpg?f=fotoalbum_large

tnx!

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

Alle reacties

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Topicstarter
Iemand een idee?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Heb je de kant waar die draadjes in vast zaten al verder gedemonteerd? Kan dat überhaupt? Zo niet, dan wordt het een moeilijk verhaal. Het is ook niet echt goed op je foto te zien hoe het allemaal hoort te zitten, maar ik zou verwachten dat zo'n lang stuk gestripte draad niet normaal is, dus wellicht is er nog iets anders kapot getrokken.

• viper28nl

viper28nl

Homey user

Topicstarter
tnx dat je de moeite hebt genomen om te antwoorden!

Het lijkt erop dat de printplaat niet los gemaakt kan worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dw6ShIY_2Et8USyOXcYrU-H-dR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kd7Q2GZNmLSEfil465SDtAwr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het idee dat de draadjes op een 1 of andere manier aan de binnenkant van de fitting vast zaten. Maar ik zie weer nergens iets van soldeer zitten.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 21:58
@viper28nl
Ziet er naar uit dat de twee draadjes de + en de - min (of L en N).
Die zaten aan de binnenkant van de fitting gesoldeerd en de fitting zat vast in het plastic.

Je zou een normaal snoer (met stekker) kunnen gebruiken en deze met een 2 kroonsteentjes (liefst een wago) en dan vastmaken op deze 2 draden. Dan kan je zien of het nog werkt. Vervolgens kan je beslissen of je het zo laat of dat je probeert de fitting weer erop te krijgen, maar dan zal je moeten solderen.