Hardware kopen:: Verschillende stores of...???

Pagina: 1
Acties:

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Topicstarter
Yo.. ik had een vraagje::

Ik wil een pc inmekaar zetten. Maar nou vroeg ik me af:: Is het verstandig om alle hardware bij dezelfde winkel te kopen of toch naar de pricewatch luisteren en kopen bij verschillende stores??...

Nou bedenk ik me toch ff iets::

De beurs is er ook nog...

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 00:46 schreef eGo2K het volgende:
Yo.. ik had een vraagje::

Ik wil een pc inmekaar zetten. Maar nou vroeg ik me af:: Is het verstandig om alle hardware bij dezelfde winkel te kopen of toch naar de pricewatch luisteren en kopen bij verschillende stores??...

Nou bedenk ik me toch ff iets::

De beurs is er ook nog...
Tja ik heb ooit voor 1pc bij 4 verschillende winkels gekocht en het kwam precies op dezelfde dag binnen :) ...
het bleek een verstandige keuze te zijn maar toch niet de goedkoopste.
je moet niet kijken op 100 gulden meer of minder.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Het is altijd handig met het oog op garantie de onderdelen bij één en dezelfde winkel in de buurt te kopen, mocht er iets van de hardware niet (goed) werken dan kan je er meteen mee terug.

Aan de andere kant is het misschien goedkoper om bij de laagste-prijs-winkels uit de pricewatch te kopen, maar bedenk wel dat je dan steeds verzend- en handelingskosten moet betalen.

En iets terugsturen naar een winkel op Internet gaat, over het algemeen, langer duren dan bij een normale winkel.

Als de producent garantie geeft op het product dan maakt het natuurlijk niet uit waar je het koopt en kan je beter voor de goedkoopste gaan. (bijv. IBM HD's)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb alles (mobo, cpu, geheugen, kast) bij dezelfde winkel in mn woonplaats gekocht. Het was misschien wel duurder dan als ik alles apart bij verschillende winkels door het hele land heen had gekocht (al betwijfel ik of het nog veel uitmaakt ivm verzendkosten..) maar ik vind het wel belangrijk dat ik terug kan gaan naar de winkel als iets kapot zou gaan..

Ik heb later nog wel een andere videokaart gekocht via internet (bij gistron) en ik vond het allemaal toch best lang duren.. mn bestelling bleek (na 2 mailtjes van mij, telefonisch waren ze onbereikbaar :( ) niet meer op voorraad te zijn en het duurde dus 8 dagen tot ik mn kaart in huis had.. maar die videokaart was dus niet bij mij in de buurt te koop voor die prijs, en voor alleen een videokaart kan ik wel wat langer wachten.. maar als het met je hele systeem zo lang duurt is natuurlijk minder fijn.. en dan spreek ik nog niet over spullen terugsturen als ze kapot gaan oid... dan heb ik liever een zaak waar je even langs kunt gaan.

Verwijderd

Zolang alles wat geleverd word goed is dan is er geen probleem.

Maar als er een keer iets kapot gaat dan kan het best wel lang duren voordat het probleem opgelost is.

Heb je 'm bij de computerboer om de hoek dan kun je eenvoudig je pc daar dumpen en is ie meestal snel klaar.

Meerdere malen bij norrod voorgekomen en werd klaargemaakt terwijl ik wachtte. (defecte sdram en bios probleem)

Kijk daarom ook ff of ze bij de shopsurvey staan en dat hun service ook goed is. Er staan daar een paar winkels daar haal ik nog geen muis vandaan :( .

Ik heb nu mijn onderdelen ook bij verschillende winkels vandaan en tot nu toe nog geen problemen en ik heb me bovendien enkele honderden gulden bespaard >:)

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:49

Mike78

Always

Ik zou ook de "belanrijkere" dingen, moederbord proc, bij dezelfde winkel kopen. Of idd zoals je al zei op de beurs kijken.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:54
Ik heb mobo en CPU gewoon in mijn woonplaats gehaald, was wel een stukje duurder uit maar als er gezeik is vind ik het zeker met deze belangrijke componenten handig om ff 5 min te fietsen om eventueel te ruilen dan weer geklooi met de post. De rest van mijn PC komt uit het hele land :)

Flickr | Lego collectie

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou alles gewoon bij 1 winkel kopen. Als er iets kapot is hoef je niet uit te zoeken waar je het nou ook al weer gekocht hebt.
Lijkt mij het makkelijste om alles bij 1 winkel te kopen en volgens mij hoef je het voor de prijs niet te doen :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Stel er is iets niet goed :(. Dan kan de een zeggen van het ligt aan hem en de ander weer aan hem.. Duz dan zit jij met de gebakken peren ;).. Daarom koop ik alijd een nieuwe pc bij een winkel :)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik bestel ook regelmatig via internet, maar een keer had ik een moederbord besteld en hadden ze de verkeerd geleverd |:(

als ik hem zou terugsturen zou het een tijdje gaan duren maar gelukkig was het niet zover met de trein dus ben ik hem zelf maar gaan omruilen

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

alles bij 1 winkel is makkelijker en dan aparte bonnen vragen voor alle produkten :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op woensdag 19 september 2001 00:55 schreef Epitome het volgende:
(bijv. IBM HD's)
Ahh, imb zuigt :r Maxtor rulez :) :P

Ik zou pricewatch gebruiken. Garantie krijg je meestal van de producent, dus niet via bedrijf die het levert. Alleen idd is het terugbrengen om welke rede dan ook een lang proces :)

Verwijderd

Ik koop een niuwe PC altijd maar bij hooguit 2 verschillende bedrijven.

Verwijderd

de onderdelen in mijn compu komen van zo'n 6 verschillende bedrijven, maar wel allemaal bij mij in de buurt. Het voordeel is dat je op het moment dat je iets wilt/moet hebben het ook vrijwel meteen in huis kunt halen. Het is waarschijnlijk wel zo dat ik niet voor elk onderdeel de laagste prijs heb betaald (maar wat maakt die paar piek uit op een compu van een paar duizend gulden)
Pagina: 1