Vraag

• Fishione
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-11 19:54
Mijn vraag

Hoi, zijn er hier mensen die gebruik maken van een elektrisch deken? En wat zijn jullie ervaringen?
Mijn vriendin is wat een koukleum en zou graag een elektrisch deken aanschaffen echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Je hebt een Stoov deken wat op batterij handig is voor mee te nemen. Maar die hebben niet altijd goede reviews en ook prijzig.
De rest van de merken die ik op het web vind ken ik niet en de reviews hierover lijken ook steeds te positief.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:40
M'n vrouw gebruikt nu zo'n 2,5 jaar een Inventum HN197V en is daar tevreden over. Voor het naar bed gaan de turbo-stand aan - met een kwartiertje is het bed dan al wat opgewarmd. Dan terugzetten naar wat lagere stand en instellen dat 'ie vanzelf na enige tijd uit gaat.

Batterij, handig om mee te nemen? Ik denk dat dat enkel handig is als je geen stopcontact in de buurt hebt waar je naar toe gaat, dus op een camping ofzo. Maar qua ruimte maakt bij die Inventum de bedieningsunit en bedrading denk ik niet veel uit.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:29

Daniel36

vernieuwde formule

Wat leuk dat iemand ernaar vraagt!
Ik heb een Stoov kussen met accu en adapter zodat je een stopcontact kunt gebruiken of een accu tje.
Fijn maar prijzig idd.

Ik heb ook een fleece deken met verwarming van Tristar.
Goedkoper en ook fijn.
Maar dan heb je wel een stopcontact nodig.
Deze heb ik:
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:02

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mijn vrouw heeft jaren lang gebruik gemaakt van een elektrische deken in bed.

Voor wat het waard is......en of het ook echt waar is...zij merkte echter dat ze steeds meer moeite kreeg om ook vroeger in het koude seizoen het warm te krijgen zonder die deken. Het leek wel alsof haar warmtehuishouding het verleerde om het zelf warm te krijgen.

De elektrische deken is inmiddels al een paar jaar naar zolder verbannen en alleen als ze vermoeid is en het echt niet warm krijgt pakt ze oldskool kruik met heet water. Dat bevalt haar in elk geval nu stukken beter dan de elektrische deken.

Ik heb ook wel zo'n deken in bed gehad maar ik ben vrij snel warm en gebruikte dat ding soms alleen (in een onverwarmde slaapkamer) om echt in de winter met vrieskou een beetje de kou eruit te halen op de laagste stand. Een warm bed vind ik verder erg onplezierig. Bij mij ligt dat ding dus al jaren niet meer in bed.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

vanaalten schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:28:
M'n vrouw gebruikt nu zo'n 2,5 jaar een Inventum HN197V en is daar tevreden over. Voor het naar bed gaan de turbo-stand aan - met een kwartiertje is het bed dan al wat opgewarmd. Dan terugzetten naar wat lagere stand en instellen dat 'ie vanzelf na enige tijd uit gaat.
Ik kan deze van harte aanbevelen. Aparte voet- en lichaamsinstelling, timer, wat wil je nog meer. Zelf heb ik de hoes-variant, dan hoef ik niets tussen het bed te schuiven en de hoes schuift zelf niet.
https://www.inventum.eu/k...lektrische-dekens/hl197v/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Fishione
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-11 19:54
Bedankt allemaal al voor de snelle reacties.

Ik denk eerder voor een boven deken te gaan zodat ze dit ook in de zetel kan gebruiken.
Aan een onderdeken had ik ook zelf gedacht maar heb het zelf snel te warm in bed
Pagina: 1