Techard usb-c dock met HP Elitebook icm hdmi geeft strepen

Pagina: 1
Acties:

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Ik heb een Techard 9-in-1 usb-c dock gekocht om mijn HP Elitebook 745 G6 via 1 kabel op muis, toetsenbord, netwerk en hdmi aan te sluiten en te kunnen laden. Bijna alles doet het prima, behalve de hdmi-aansluiting die geeft verticale strepen op mijn scherm.

Dezelfde hdmi-kabel direct op de laptop via de hdmi-uitgang aansluiten geeft prima beeld. Ook als ik een Dell-laptop op de usb-c dock aansluit, dan geeft deze een prima beeld, ook als de hdmi-kabel op de dock is aangesloten.

Dus conclusie is dat de hdmi-kabel, scherm en dock op zich goed kunnen werken, alleen de combinatie van HP Elitebook met Techard usb-c dock over hdmi geven kennelijk problemen. Ik heb verschillende drivers voor zowel display als voor usb-c docks in de HP proberen te updaten, maar tot nu toe heeft niets gewerkt.

Hoe zou ik dit probleem verder kunnen troubleshooten of moet ik maar accepteren dat de hdmi kabel direct in de laptop gestoken moet worden?

Look behind you! A three headed monkey!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Klinkt als een defect in die Techard dock.
Kun je 'm nog terugsturen?

[ Voor 25% gewijzigd door Juup op 04-11-2025 08:13 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

Topicstarter
Juup schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:12:
Klinkt als een defect in die Techard dock.
Kun je 'm nog terugsturen?
Nee, kan niet meer.

Maar waarom denk je dat het een defect in de dock is? Bij de Dell laptop van mijn werk doet deze het zonder problemen, dus mijn gedachte was dat de dock op zich goed werkt alleen niet in de combinatie met de HP.

Look behind you! A three headed monkey!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:06

rdejongjr

Gnome

Amd series hp laptops hebben wel meer moeite met de DP mode over USB-C
Zelfs met de HP docks hebben we op de beamers/tv' s last gehad van knipperen etc.

Uiteindelijk met de laatste firmware (van het dock) is het redelijk stabiel maar blijft een dingetje.

Monitoren doen niet heel moeilijk met de hdmi handshake maar tv's en beamers waren wat kieskeuriger.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit soort goedkope “docks” zijn vaak een beetje hit&miss. Als het al werkt dan is het in mijn ervaring ook niet vreemd als het niet perfect is (wegvallend beeld bijvoorbeeld om de zoveel tijd).