Toon posts:

ATI Radeon 64MB DDR TV-In / Out of tv kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik al een tijdje wil is dvd's van pc op tv kijken (TV-OUT)

Ook wil ik een aantal video fragmenten en tv opnames bewerken op mijn pc (TV-IN)

Nu had ik afgelopen weeekend bijna de haupauge win/tv go gekocht. Maar toch maar niet gedaan.

Ik spaar liever door voor een ATI Radeon 64MB DDR TV-In / Out zodat ik alles in 1 heb. Veel games speel ik niet. Dus daarvoor hoeft het geen denderende kaart te zijn.
Maar een potje unreal moet ik op z'n tijd wel ff kunnen spelen natuurlijk :)

Is deze kaart z'n geld (559) waard? En het sparen waard?

Ik wil af van m'n Viper770 dus die gaat er zowiezo uit.

Als iemand nog advies heeft is dat van harte welkom natuurlijk :)

GreetZ

Dweezerroy

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik ken de ATI Radeon TV-in/TV-out totaal niet. Maar voordat je een van de twee koopt, bedenk dan eventjes wat je precies wil. Wil je alleen op je PC tv kunnen kijken, of wil je ook kunnen capturen. Vanwege "overlay" (direct doorgeven van beeld) kan het soms zo zijn dat capturen van de ene kaart veel minder goed is, dan dat de beeldkwaliteit is.

Luxx

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Ik heb zelf de Radeon ViVi met 64 MB DDR en ik kan hem je van harte aanraden. Het is een kaart met een zeer goede 2D kwaliteit (doet iig niet veel onder voor matrox) en de 3D performance is ook uitstekend.
Ook voor het afspelen van DVD's is ie goed geschikt, ik heb alleen geen idee hoe het er op een TV komt uit te zien want ik heb dit nog niet geprobeerd, misschien dat er iemand anders is met ervaring op dit gebied...

Verwijderd

Ik heb ook radeon 64mb ddr vivo en speel vaak divxjes af op de tv. Werkt perfect. Beeld is gewoon goed.. op 640x480 beter dan op 800x600 (pal heeft maar 625 beeldlijnen dus op 800 gaat er meer verloren dan op 640.. ).

Verwijderd

Ik heb die ViVo. En de TV-out is gewoon zeer goed. Meer dan goed genoeg om DVD en DivX op je TV te kijken, of om films op VHS te zetten.

De Video-In is ook helemaal niet verkeerd. Het is geen dedicated videograb kaart. Maar je kunt er heel goed mee grabben verder.

Check de filmpjes die ik heb gemaakt op van de WTC ramp bijvoorbeeld.

Die heb ik gemaakt met m'n Radeon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam dit even tegen en zou graag jullie meening daar over horen.

V6600 Deluxe (Retail, TV-in, TV-out) 32 MB SGRAM GeForce256 AGP 350 MHz HFL 299.00 excl btw

Rage Fury Pro (Retail, video-in, -out, TV-out) 32 MB SDRAM Rage 128 Pro GL AGP 250 MHz HFL 229.00 excl btw

Is zo'n kaartje ook al voldoende om video mee te grabben en dvd's te kijken op tv? Veel kwaliteits verschil tenopzichte van die readon? Zal haast wel als je het prijs verschil bekijkt.

Beetje off-topic, maar ik vraag het maar ff :z

Alvast bedankt!
Pagina: 1