Vraag

• Galgos
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 03-11 21:39
Mijn computer piept 5 keer en maakt geen connectie met monitor, waaraan kan dit liggen?

Ik heb mijn computer open geschroefd en mij vielen twee dingen op. Er mist boven een ssd schroefje, waarop het hieronder staande plaatje schuin omhoog staat. Ook vond ik een los veertje in de computer, geen idee waar die van kan zijn. Dat veertje lijkt boven bij het zwarte ergens afgebroken.
Hij is 8 jaar oud, specificatie bon derde afbeelding
Was benieuwd of ik dit zelf kan, of best kan laten wegbrengen. Een ssd schroefje kan ik bestellen, maar weet niet of dat het oplost.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oswokQpzlemJwrIOTf57Hh_AMNU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rzoj7JdQHsuXnnTLfjJz2SL5.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpYd8BnQ6lD67d8mDtUS-JNyft0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CBq3OkvQ0IcR6JBWcR5ydX8.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_8KdFXTTGWE-CchYNnqyFLGsPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqv9ar30KfJH2GJgkq6Qvndg.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Zo'n schroefje verdwijnt niet vanzelf. Heb je de pc ruw verplaatst of heb je last van kabouters (type DirkJan) ?
Kijk goed of je het schroefje kan vinden. Je wilt niet dat het sluiting veroorzaakt. De ssd zit er niet goed in, te zien aan het gaatje.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:58
Het geheugenreepje zit ook scheef, niet goed doorgedrukt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Galgos
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 03-11 21:39
Geheugenstreepje heb ik nu beter door gedrukt. (Die had ik los gehaald en weer proberen vast te zetten)
Het is wel tijdens een verhuizing gebeurt, hij zat in een reiskoffer op wieltjes. Ik hoop dat een ssd schroefje de boel op lost. Als ik de ssd met iets tijdelijk naar beneden druk, blijven de piepjes komen. Helaas zie ik het schroefje nergens. Dus ik hoop dat het schroefje de boel wel oplost. Dat veertje van een cm blijft een raadsel.
Bedankt voor de snelle reacties!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Veertje is van een dvd deurtje denk ik.

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:46:
of heb je last van kabouters (type Dirk-Jan) ?
Kabouter Super meldt zich.

Piepjes zijn een foutcode van je moederbord. Het aantal zegt iets over wat er fout gaat (cpu, geheugen, videokaart, etc). Probeer dus uit te vinden welk moederbord er in je compu zit en zoek de handleiding van dit moederbord op. Daarin zou je moeten kunnen vinden wat vijf piepjes betekenen.

When life gives you lemons, start a battery factory

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:17
Galgos schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:17:
Het is wel tijdens een verhuizing gebeurt, hij zat in een reiskoffer op wieltjes. Ik hoop dat een ssd schroefje de boel op lost.
Ik zou dan je geheugenmodules en GPU eens goed opnieuw herplaatsen.
Bij geen resultaat kan je testen zonder GPU want er zit een i5-8400 met GPU in:
uitvoering: Medion Erazer P66026 (NL)
Eventueel/beter eerst testen zonder SSD.
Pagina: 1