Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rb23
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-11 17:00
Hallo allemaal.

Wij hebben thuis 2 superwifi punten van KPN. Die hebben een hele tijd goed gewerkt. Een paar weken geleden hebben wij alle verbindingen en apparatuur uitgeschakeld en van de plaats gehaald om internet kabels te vernieuwen en het kastje waarop de apparatuur staat schoon te maken. Sindsdien werken de super wifi punten niet meer. Zodra ik het aansluit met de kabel aan de experiabox en de punt laat opstarten duurt het 10 tot 20 minuten. en daarna niets meer. geen verbinding met de punt, geen lichtjes. Alsof het zichzelf uit zet.
Contact gehad met KPN en tot 2 maal toe de melding dat ik ze terug moet zetten naar fabrieksinstellingen.

Heeft iemand dezelfde problemen gehad? wat was jullie oplossing?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
Heb je getest of de kabel nog werkt? Met bv laptop eraan?

CISSP! Drop your encryption keys!

• rb23
laurens0619 schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:13:
Heb je getest of de kabel nog werkt? Met bv laptop eraan?
jazeker. andere kabel gebruikt, nieuwe kabel. Alles werkt met laptop

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:32
Waarom heb je de internetkabels vernieuwd?
Want als het voorheen goed werkte dan is het niet zo dat ze na verloop van tijd slijten of zo.
En welke kabels (en connectors) liggen er nu?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:42
Heb je de SuperWIFI punten gereset met de kabel eruit en daarna gewacht tot het lampje paars is? Ik kan je eventueel een how-to sturen met de complete stappen. Graag dan even je gegevens van KPN per PM(ben zelf medewerker van KPN)

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 03-11-2025 18:38 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
rb23 schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:35:
[...]

jazeker. andere kabel gebruikt, nieuwe kabel. Alles werkt met laptop
Ook al getest met korte directe kabel naast de experiabox?

CISSP! Drop your encryption keys!

• rb23
mad-dog schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:37:
Heb je de SuperWIFI punten gereset met de kabel eruit en daarna gewacht tot het lampje paars is? Ik kan je eventueel een how-to sturen met de complete stappen. Graag dan even je gegevens van KPN per PM(ben zelf medewerker van KPN)
ik heb je een Pm gestuurd

• mad-dog
rb23 schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:59:
[...]

ik heb je een Pm gestuurd
Ik zie niks :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

mad-dog schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:37:
Misschien goed om eea ook hier te delen (de essentie) omdat een discussie via PM weinig toevoegt aan een forum.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:06
Gewoon deze stappen volgen, geen PM o.i.d. voor nodig:
  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten).
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• mad-dog
Dracoz schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:09:
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten).
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
Dit zijn de juiste stappen inderdaad,maar een groen brandend SW-punt is niet alleszeggend

• rb23
Dracoz schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:09:
Als ik hem dus upstart ga na verloop van tijd de WiFi punt helemaal uit. Daar kom ik dus niet mee verder

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:51
rb23 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 00:28:
[...]

Als ik hem dus upstart ga na verloop van tijd de WiFi punt helemaal uit. Daar kom ik dus niet mee verder
Ook wanneer je de stappen t/m 4 hebt uitgevoerd? Oftewel, blijft ie ook uitgaan nadat je de fabrieks-reset hebt gedaan?

Liege, liege, liegebeest!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:49
rb23 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 00:28:
[...]

Even kort op de wps knop drukken (klik/klik) want is de LED niet gwn uit
Pagina: 1