Tegels niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:41
Ik heb buiten geoceramica 4 cm tegels laten leggen. Nu merk ik dat de hoekjes van de 80x80 tegels soms een mm in hoogte verschillen.

Is dit normaal, lijkt me niet echt fijn in de zomer als je bijv met blote voeten erop loopt. Of ben ik nu aan het miggenstiften en krijg je kleine verschil in hoogte eigenlijk altijd wel.

[ Voor 78% gewijzigd door snifrrr op 03-11-2025 17:46 ]

Alle reacties

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:55

Fanta

FordPerformance™️

Heb je misschien foto's? Dat is wat makkelijker beoordelen. Maar wat @Ernemmer zegt, dat verschil zal in de toekomst nog wel wat groter worden. Tenzij je ze in cement o.i.d. hebt laten leggen, dan zou je verwachten dat het mooi vlak moet zijn.

[ Voor 87% gewijzigd door Fanta op 03-11-2025 18:23 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
snifrrr schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:44:
Ik heb buiten geoceramica 4 cm tegels laten leggen. Nu merk ik dat de hoekjes van de 80x80 tegels soms een mm in hoogte verschillen.

Is dit normaal, lijkt me niet echt fijn in de zomer als je bijv met blote voeten erop loopt. Of ben ik nu aan het miggenstiften en krijg je kleine verschil in hoogte eigenlijk altijd wel.
Dat wordt nog wel meer als het er een tijdje ligt.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:06
Ligt de rest van de tegels wel vlak? Tegels hebben soms ook dat het hoekje gewoon iets uit steekt. Daar kan de straten maker dus niks aan doen..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:34
Miggenstiften? Wat is dit voor creatieve woordcombo ?:P

Fotos zouden helpen.

• Snaba
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:51
Is het niet zo dat de meeste tegels nou eenmaal niet helemaal vlak zijn? En dat dit dus het resultaat is bij grotere tegels.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:28
Fr33z schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:45:
Miggenstiften? Wat is dit voor creatieve woordcombo ?:P

Fotos zouden helpen.
Muggenziften?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1mm hoogteverschil? Doe mij ook zo'n strater! Daar ga je niets van voelen, tenzij je heel tere voetjes hebt. Mocht het nou 10mm zijn dan heb je een punt(je), maar één mm? Nee, sorry, dan ben je spijkers op laag water aan het zoeken, of aan het muggenziften, of van een mug een olifant aan het maken.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Stratenmaker hier.

Foto's zeggen zoveel meer dan 1000 woorden.

Het ligt er ook aan hoe het afschot is toegepast. Wanneer dit 2 kanten op is zal je het nooit 100% vlak krijgen.

Er is ook nog zoiets als prutswerk maar dat kan ik zo niet beoordelen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:42

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:10
Pagina: 1