Bazzite; hulp en ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• VanderWells
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 19:02
Geen idee of er al een topic is hiervoor, anders mag ie zo weer dicht.

Momenteel ben ik aan de slag met Bazzite als waardig alternatief voor Windows 11 om op te gamen en loop ik tegen enkele zaken aan. Dus ik dacht; wellicht een handig verzameltopic waar we elkaar kunnen helpen met problemen en de euforie kunnen delen als het wel lukt.

Ik trap m af; ik wil m’n beeld zodra ik Big picture mode start laten defaulten naar m’n tv. Het is me even gelukt, maar nu pakt ie m’n andere monitor weer. Voor jullie beeld; 2 monitors, 1 tv. En nu opent big picture op mijn secondary monitor. Ik heb wijzigingen gemaakt in xrandr config en dat leek dus ff te werken. Iemand die het werkend heeft gekregen of mee wilt kijken?

Groetjes,

Vanderwells

• Maksor70
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:54
kom van SteamOS af en Windows ( ik had een 9060XT maar die wilde een maat graag hebben ) dus maar een 5060ti er in en bazzite geinstalleerd

Maar loop ik ook tegen rare dingen aan bij Bazzite o.a. geen geluid met steam in games welke ik ook maar selecteer HDMI onboard of headphone Opgelost nadat ik hdmi en headset heb uit geschakeld maar dat is dus niet echt idieaal moet ik weer op nieuw opstarten om via headset te gamen

menu balk was ineens pleiten
op mijn Samsung scherm is alles heel traag duurt wel 30 seconden voor dat daar iets reageert

Systeem

MSI X670e gaming plus, 7800x3d, 32gb DDR5 6000, Nvidea 5060ti 16gb,4x nvme 1 TB SteamOs 2TB Windows 11 1TB Bazzite 4TB opslag allemaal nog voor de prijs verhogingen gekocht

2 monitoren 1080p 60 hz samsung en een LG 1440p 144hz

Maar ik krijg Steam dus niet in desktopgame modus klik aan update die voer mijn code in en dan start die op nieuw op en komt die weer in de gewone desktop modus en dat blijft maar door gaan iemand hier een oplossing voor

• Maksor70
ik heb het al meerdere keren gepos SteeamOs is veel gebruikers vriendelijker voor een windows gebruiker en had ik mar nooit die 9600xt weg gedaan

• VanderWells
Over je audio probleem; wat heb je precies? Dolby atmos soundbar? HomePods? Ik heb HomePods en moest mijn audio settings echt op 7.1 zetten anders werkte het niet

Mbt je big picture modus. In bazzite settings heb je een optie met auto start. Daar kan je steam BPM vinden. Heb je dat al geprobeerd?

• Maksor70
Gewoon geen geluid

standaard was de onboard geselecteerd zit een soundbar op aangesloten maar er kwam geen geluid uit zelfde als ik de andere bronnen selecteerde in desktop modus en dan weer Steam op starte

• VanderWells
Kan je eens kijken of er wel geluid gedetecteerd wordt? Als het Goed is laat die audio manager wel zien of er überhaupt geluid is. Daarna denk ik kwestie van je llm of choice vragen wat je kan doen om het op te lossen

• Maksor70
Ja dat doet anders.kan ik hem niet uitschakelen in de manager

• Maksor70
Om geluid te krijgen moet 2 van de 3 geluidsbronnen uit schakelen wil via headset dan moet ik onboard en hdmi uit geschakeld hebben en visa versa
Pagina: 1