Vraag: Vastzetten van wasmachinekast
Onze zolderindeling is gewijzigd, waardoor de wasmachine toren van de enige rechte/solide muur is verplaatst naar de oorspronkelijke plek (vanuit de bouw). Voorheen stond hij vast aan de buitenmuur (waar nu de sauna is gebouwd) met 8 flinke bouten. Ging geen kant op.
De huidige plek heeft helaas geen solide muren om de toren aan te bevestigen.
- Achter zijn de knieschotten en een enkel houten paneeltje
- Links is geen muur
- Rechts (geel op de tekening) is een metalstud muurtje met gipsplaten.
- Vloer is met vloerverwarming
De lichtgele muur en dakkapel zijn nieuw.
Wasmachine als kast staan waterpas.
De achterkant van de wastoren heb ik al voorzien van extra latten over de breedte, om het "swabberen" tegen te gaan, dit heeft iets geholpen.
Sinds ik nergens aan kan borgen, zou ik graag willen weten of dit hersenspinseltje van mij zal gaan werken, of dat het bouwkundig gezien geen zoden aan de dijk zal zetten.
Mijn idee is om met steigerbuizen of hout een constructie te maken als een "H" of "K", waarbij ik zowel boven als onder de kast (genoeg ruimte achter) bevestigingen maak en deze recht door het knieschot (óf schuin van boven naar beneden) aan een constructie achter het schot bevestig.
Achter het schot zit geen vloerverwarming, waardoor ik daar een grondplaat of paalhouder in de vloer kan boren.

----------
Sinds er bij mij een gebrek aan bouwkundige kennis is, los van wat tekenen in Sketchup, zou ik graag willen weten of een dergelijke constructie zal helpen tegen het "dansen" van de kast?
De kast en machine zijn al topzwaar, ik gok niet dat verzwaren zal helpen.
Onze zolderindeling is gewijzigd, waardoor de wasmachine toren van de enige rechte/solide muur is verplaatst naar de oorspronkelijke plek (vanuit de bouw). Voorheen stond hij vast aan de buitenmuur (waar nu de sauna is gebouwd) met 8 flinke bouten. Ging geen kant op.
De huidige plek heeft helaas geen solide muren om de toren aan te bevestigen.
- Achter zijn de knieschotten en een enkel houten paneeltje
- Links is geen muur
- Rechts (geel op de tekening) is een metalstud muurtje met gipsplaten.
- Vloer is met vloerverwarming
De lichtgele muur en dakkapel zijn nieuw.
Members only:
De wasmachine (en droger), alsook de wastoren heb ik inmiddels al op anti-trilling voetjes en de complete 60x60 geperste rubber matten gehad, helaas blijft de hele kast "dansen" bij een hoger toerental.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wasmachine als kast staan waterpas.
De achterkant van de wastoren heb ik al voorzien van extra latten over de breedte, om het "swabberen" tegen te gaan, dit heeft iets geholpen.
Sinds ik nergens aan kan borgen, zou ik graag willen weten of dit hersenspinseltje van mij zal gaan werken, of dat het bouwkundig gezien geen zoden aan de dijk zal zetten.
![]() | ![]() | ![]() |
Achter het schot zit geen vloerverwarming, waardoor ik daar een grondplaat of paalhouder in de vloer kan boren.

----------
Sinds er bij mij een gebrek aan bouwkundige kennis is, los van wat tekenen in Sketchup, zou ik graag willen weten of een dergelijke constructie zal helpen tegen het "dansen" van de kast?
De kast en machine zijn al topzwaar, ik gok niet dat verzwaren zal helpen.
[ Voor 14% gewijzigd door Source90 op 03-11-2025 17:47 ]
/f/image/rqoiHLSy3PlPnKR3DQioTwei.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/yYpoY4mMgmubplCn59unWjmY.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/glEUUsD6VzyGGdtz55HwGr4Y.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kXt43CLn4wN19q2YEJnVfvex.jpg?f=fotoalbum_tile)