Bouw tool die app compliance checkt – feedback welkom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11 12:55
Ik werk aan AppCompliance, een tool die binnen een paar minuten kan checken of je app, tijdens het developen of vlak voor indienen, al voldoet aan bijna alle richtlijnen van iOS en Android. De menselijke review van Apple en Google kunnen we nog niet scannen helaas.
Dit scheelt developers een hoop tijd en frustratie en geld, omdat je problemen kunt fixen vóórdat Apple of Google ze vinden.
Je krijgt een duidelijk beeld van mogelijke risico’s en verbeterpunten.

Voor de rapportage hiervan ben ik benieuwd, wat jullie developers nu graag zouden willen zien.
Alleen de fouten (liever niet natuurlijk ;-)) of ook de punten die al wel goed zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Eryq op 03-11-2025 15:58 ]

Alle reacties

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 16:22
Ik zou ondersteuning voor JUnit en SARIF formats verwachten, maar natuurlijk up to you.

Voor "debug" purposes misschien wel handig om de verschillende controles te rapporteren (al dan niet achter een --verbose vlag).

• Eryq
Goede suggesties!
Ik heb op dit moment nog geen CI/CD-integratie, maar de feature staat wel hoog op de lijst.
De verbose-modus lijkt me ook handig voor debug purposes, die neem ik sowieso mee. Thanks!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:42
Voeg font compliancy toe want er gaat een mega ronde van bedrijven die grote sommen geld vragen voor de lettertypes die je gebruikt in een app. Denk aan bedragen van 10k+ per jaar. Alleen voor het lettertype!

• Eryq
mjax schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:45:
Voeg font compliancy toe want er gaat een mega ronde van bedrijven die grote sommen geld vragen voor de lettertypes die je gebruikt in een app. Denk aan bedragen van 10k+ per jaar. Alleen voor het lettertype!
Dat is inderdaad een goede. Die stond nog niet in de scan.
We kijken hoe we dat slim kunnen meenemen.

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11 19:16
Dit lijkt alsof je iets wilt maken zoals SonarQube? Integratie met CI/CD gaat dan het minimum zijn dat je nodig hebt (en voor Android via maven/gradle plugins te triggeren).

• Eryq
Mortis__Rigor schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:25:
Dit lijkt alsof je iets wilt maken zoals SonarQube? Integratie met CI/CD gaat dan het minimum zijn dat je nodig hebt (en voor Android via maven/gradle plugins te triggeren).
Het lijkt er qua idee inderdaad een beetje op, maar AppCompliance kijkt breder dan alleen codekwaliteit, meer naar App Store- en Play Store-richtlijnen, policies en technische vereisten.

We willen eerst klein beginnen en goed zien hoe de markt reageert, in plaats van meteen alle gewenste features in te bouwen die later niemand gebruikt.

CI/CD-integratie (via CLI of Gradle/Maven) staat zeker op de planning, maar nu ligt de focus op een stabiele basis en nuttige rapporten.

Zodra we beter weten wat developers echt gebruiken, bouwen we stap voor stap verder.
Pagina: 1