Hoi,
Ik ben bezig met een upgrade van mijn oude game pc:
(mijn oude/huidige pc is een GTX970 met I7-4790K).
Ben bezig met een nieuwe pc:
AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 8-Core Processor
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en future proof maken, hopen er net zo lang mee te kunnen doen als mijn vorige build.
Ik ben opzoek naar enig advies voor CPU lucht koeling, moederbord & pc case.
Is de bijgaande CPU cooler voldoende?
of zijn er betere opties voor CPU lucht koeling?
(ben geen fan van water koeling)
Voor moederbord word overal een beetje de B650 of B850 aangevolen maar daarbinnen zijn ook zijn nog heel veel opties, zit daar zoveel verschil tussen of is een ander model misschien nog beter?
Voor de pc Case maakt dat qua cooling veel uit (zolang je maar 2 of 3 fans voor hebt en 1 achter). Of is het dan meer kijken naar de afmetingen van de CPU koeler en GPU lengte of dat die erin passen?
Sorry voor de misschien wat simpele vragen maar ik ben lang uit het wereldje van pc building geweest

Ik ben bezig met een upgrade van mijn oude game pc:
(mijn oude/huidige pc is een GTX970 met I7-4790K).
Ben bezig met een nieuwe pc:
AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 8-Core ProcessorWat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en future proof maken, hopen er net zo lang mee te kunnen doen als mijn vorige build.
Ik ben opzoek naar enig advies voor CPU lucht koeling, moederbord & pc case.
Is de bijgaande CPU cooler voldoende?
of zijn er betere opties voor CPU lucht koeling?
(ben geen fan van water koeling)
Voor moederbord word overal een beetje de B650 of B850 aangevolen maar daarbinnen zijn ook zijn nog heel veel opties, zit daar zoveel verschil tussen of is een ander model misschien nog beter?
Voor de pc Case maakt dat qua cooling veel uit (zolang je maar 2 of 3 fans voor hebt en 1 achter). Of is het dan meer kijken naar de afmetingen van de CPU koeler en GPU lengte of dat die erin passen?
Sorry voor de misschien wat simpele vragen maar ik ben lang uit het wereldje van pc building geweest