als ik google vind ik overal verspreid op techforums links en rechts klachten over asus
-zocht even naar een lange lijst om het aan te tonen.. kom ik zaken als dit tegen
YouTube: Bad ASUS Quality? Not If They Delete Your Review!
nu word asus dus ook nog beschuldigd van posts actief verwijderen en onvindbaar maken..
waar jij het over hebt is kwaliteit.. asus kiest idd voor de beste vrm die er te koop is, daar is het euvel niet.
het euvel bij asus ligt niet in ontwerk noch in inkoop, maar in de controle en productie.
die vrm chips maken ze gebruikelijk niet zelf maar kopen ze in, en dan zou je evenjes elke chip moeten testen voor je hem gebruik, maar dat gebeurd dus niet.
-> waardoor er dus chips met hoge slijtage / die veel te warm worden.. op borden belanden.. waardoor je moederbord dus voortijdig de geest geeft.
-
vaak gebeurd niet meteen waardoor het dus vaak net na de 3 jaar fabrieksgarantie gebeurd...
het doet dus niks af aan de prestaties als je het systeem gloednieuw hebt.. en voor de wedstrijden met overklokken maar wel voor de levensduur van je moederbord..
-
dat de ervaring van een hoe een rma door asus word afgehandeld dan ook nog eens "niet zo best" is doet daar natuurlijk nog een schepje bovenop..
wel zijn de problemen niet bij alle asus borden hetzelfde.. het ene model gaat alles prima.. het andere is een drama.. asus heeft meerdere assemblageplekken.. wellicht zit het slechts bij enkele niet ok met de inkoop? maar het is lastig om een lijst met whitelist/blacklist borden te vinden temeer omdat als je die goed kan krijgen die vaak pas zou kunnen uitkomen minimaal een 2 jaar nadat een bord uitkomt, vrijwel niemand heeft euvels het eerste jaar.. de "schade' hoopt langszaam op..
maar ik zal niet ontkennen :
ja ik had een extreem duur born van ze dat brak. en ik was niet de enige (en als je borden koopt die 3 maal duurder zijn dan het gemiddelde bord en dit gebeurd dan neem je zulke zaken persoonlijk)
maar ik ben echt de enige niet om mij heen bij mensen die soortgelijke dure game systeemen bouwen (en ik kom nog wel in het wereldje waar je een paar honderd van deze old school gamers die al computers bouwden en lanparties houden in de jaren 80 samenkomen.. sja mond op mond reclame is altijd leidend geweest onder groepen als dat.. en er zijn genoeg anderen in de groep met soortgelijke ervaring.
->
natuurlijk zullen die wel vooral de toprange borden kopen.. met de beste chipsets.. dus daar zit wel een bias.. als je advies gaat geven op een meer budget niveau bord..
voor mij iig is asus verdacht genoeg dat ik persoonlijk iedereen afraad met dat merk in zee te gaan.
gigabyte is idd prima.. en is wat mij betreft degene die de kroon van asus heeft overgenomen op het gebied van moederborden.
=========================
nu ik heb ook zitten lezen over de problemen met chips die doorbranden op asrock borden wat nieuwe informatie voor me was..... en keer op keer word er op diverse techfora bevestigd.. dat gaat om x3d modellen op 9000 series... voor 7000x3d zijn er op asrockborden geen problemen...
--
dus waar precies haal jij of anderen hier de informatie vandaan dat het ook voor 7000 series chips geld? die informatie gaat tegen wat online te vinden is in.
nogmaals ik begrijp dat als je euvels ziet als dat dat je van een merk op een gebied.. dat je dan geheel van dat merk weg wilt blijven...
maar je kunt niet mij dan verwijten en dan hetzelfde zelf doen...
=======================
oh en ik heb een 850 moederbord in mijn advies.. het was dat asus bord wat een ander aanrade dat 650 was...
als je dan gaat zeuren dat het gigabite bord dat ik poste ook 650 was...
maargoed zullen we voortaan niet deze discussie keer op keer voeren in andere topics.
denk niet dat het daar voor OP's beter voor word.
noch gezelliger.
we hebben elk onze mening.
[
Voor 4% gewijzigd door
DutchGamer1982 op 05-11-2025 13:16
]