Spoelbak inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Martijnv
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06:57
Hallo allemaal.

In ons nieuwe huis zit deze spoelbak.
Wij willen een grotere spoelbak aanschaffen en het liefst vlak inbouw. (Groter gat frezen)
Is vlak inbouw mogelijk met dit materiaal? Het is kunstof met daaronder hout. Onder de wasbak zit genoeg ruimte en zit een houten laag vam 1.5cm.

Hoor graag of dit kan ivm materiaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBQuOefI-ljQAgaw8F-Opyq9Q90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpuBYOdv4EI9wqFKYfxYZIjv.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:26
Gaat het wel breder vanwege onderkastjes e.d.? Heb je daar naar gekeken?

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-11 17:14
Vlak inbouw lijkt mij risky, ik ga er van uit dat het hout een soort vezelplaat is?
Vezelplaat is meestal niet goed bestand tegen vocht, zeker niet voor langere tijd. En de kans dat er aan de spoelbak ooit een lekje komt is behoorlijk groot.

Je kan hout (beter) bestendig maken tegen vocht met "rand sealer", maar of dat veel effect gaat hebben bij vezelplaat weet ik niet zeker (is meer bedoeld voor multiplex enzo)

Je kan dit soort plaat gewoon met een decoupeerzaag zagen, goed aftekenen, een nieuw geschikt zaagbladje erop en niet te snel willen gaan.

• Martijnv
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 06:57
Ja onder is er genoeg ruimtr voor een bredere en dieperr wasbak. De bovenplaat is 1mm die is vaAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0xvhRI7pcM40rkcJ51A23iz7Rkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tutle6UWUKN3n7H8S9YJZIKW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxqYQbxICxN3P2LOIoMlqJyHHq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxezniW0lIqq1XlGIuAuhxbZ.jpg?f=fotoalbum_largen kunstof. Daaronder zit 1.5cm multiplex

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-11 16:26

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Als je handig bent met de bovenfrees, goede scherpe freesjes gebruikt en langzaam naar de juiste maat toe werkt zou dat moeten lukken, maar hou er rekening mee dat die melamine toplaag hard is en graag splintert. Daarnaast - maar dat is nogal wiedes - is uitschieten met je frees of een mm of 2, 3 te groot frezen ook direct einde oefening natuurlijk, want dat krijg je nooit meer netjes.

Geen idee of je al een spoelbak hebt en of het blad een aparte maat is/uit meerdere delen bestaat, maar voor een paar honderd euro ben je bij de IKEA of online ook klaar, en dan zit het fabrieksmatig gelijmd met garantie. Dat zou mijn insteek zijn in ieder geval bij een kunststof blad.

Het enige werk wat je dan eventueel nog hebt is je kookplaat overhevelen en het blad pas maken t.o.v. eventuele muren, maar dat is wel een factor 10 makkelijker dan tot op de millimeter nauwkeurig frezen als je dat nog nooit gedaan hebt.

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V