Mijn vraag
Ik heb een Tesla Wall Connector (TWC) Gen 3 aangesloten op mijn thuis aansluiting van 3x25A met een automaat van 3x16A. In de instellingen van de TWC aangegeven 16A. Hiermee zou ik mijn auto op moeten kunnen laden met 11 kW, maar hij laad op met maar met 3.4 kW, alsof er maar 1 phase gebruikt wordt. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Tesla Wall Connector Gen 3 (TWC)
- Schneider B16 automaat (3x16A met 30 mA aardlek beveiliging)
- Tesla Model X 2020
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Heb de electrische aansluitingen op de TWC wanddoos gemeten met een multimeter, die lijnen meten allemaal ongeveer 220 V van L1 tot L3 naar N, en 385 V met elkaar. Geen 400V maar zou goed moeten zijn?
- De TWC aan en uit gezet meermaals (10 seconde wachten tussendoor). Instellingen op de TWC opnieuw ingesteld op 16A en Nederland.
- Phase L2 en L3 omgedraaid, zelfde uitkomst
Ik heb een Tesla Wall Connector (TWC) Gen 3 aangesloten op mijn thuis aansluiting van 3x25A met een automaat van 3x16A. In de instellingen van de TWC aangegeven 16A. Hiermee zou ik mijn auto op moeten kunnen laden met 11 kW, maar hij laad op met maar met 3.4 kW, alsof er maar 1 phase gebruikt wordt. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Tesla Wall Connector Gen 3 (TWC)
- Schneider B16 automaat (3x16A met 30 mA aardlek beveiliging)
- Tesla Model X 2020
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Heb de electrische aansluitingen op de TWC wanddoos gemeten met een multimeter, die lijnen meten allemaal ongeveer 220 V van L1 tot L3 naar N, en 385 V met elkaar. Geen 400V maar zou goed moeten zijn?
- De TWC aan en uit gezet meermaals (10 seconde wachten tussendoor). Instellingen op de TWC opnieuw ingesteld op 16A en Nederland.
- Phase L2 en L3 omgedraaid, zelfde uitkomst
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 2% gewijzigd door hepp0000 op 03-11-2025 14:06 . Reden: Typefouten met afkortingen ]
:strip_exif()/f/image/0wchJyP2FQOYhbzqwfii7IF3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6zBGuiZ9AXPRyw6YdSg8TX90.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/elYW9SR3ArtLjdXMVYEXASx1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EgSYabhvgH4HIoKwRYnmdug4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sxKU3an04N7rN1ZlmeBRJhUF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/IDzVHEO2ARxi0CI6SjWWUwvc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4PuZ23wNfBIEtytMlqAb0aZ9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KNuBvc3tMbidbe20nG97YQqz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ulstDf3zFKgM0WGOlKtNuOPY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pEWce4xnFFXzXpppo9ezoPpD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/B4Lw1TWppLbMMXrwaI32uuxP.jpg?f=fotoalbum_large)