Vraag

• M_Snackey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55
Ik heb dit weekend een gordijnrails van Somfy opgehangen met de Movelite 35 RTS motor. Ik had al een Somfy Tahoma Switch voor het bedienen van rolluiken en screens van Somfy. Volgens de shop waar ik de rails heb gekocht, kan deze koppeling simpel tot stand komen via de Tahoma android app. Ik heb dit meermaals geprobeerd, maar zonder succes. Het koppelen in de app lijkt alleen via een QR code te kunnen of door te scannen naar Zigbee apparaten. De motor heeft geen QR code en ondersteunt geen Zigbee, dus dan houdt het op.

Vanochtend Somfy gebeld om te vragen hoe het zit, en zij geven aan dat je de motor eerst aan een afstandsbediening moet koppelen, en dat die daarna pas aan de Tahoma Switch gekoppeld kan worden via de app... Ik heb wel een afstandsbediening voor de rolluiken en de screens, maar dat is een io apparaat.

Mijn vraag
Moet ik écht een nieuwe afstandsbediening kopen om de motor te kunnen koppelen? Ik was van plan om de besturing alleen via de app te doen, net als met de rolluiken en screens, dus het voelt zonde om alleen voor het koppelen een afstandsbediening aan te moeten schaffen. Als het niet anders kan: heeft iemand dan een suggestie voor een goedkope oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Somfy Tahoma Switch
- Somfy Movelite 35 RTS