TV meubel kabel doorvoer advies

Pagina: 1
Acties:

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 14:47
Ik heb een nieuw tv meubel alleen is de kabel toevoer niet helemaal optimaal.

Nu zit ik sterk te twijfelen wat te doen.

Meubel past nu niet tegen de muur aan en dat is best beetje zonde. Maar hoe kan ik dan het beste de kabels wel invoeren (speakers, subwoofer).

Zie situatie hieronder, ik zat als eerste te denken aan een kleine halve maan in de plint zo ver mogelijk tegen de achterkant. Alleen dan zit er wel een zwart gat dus ik weet even niet wat het handigste is. Iemand een advies?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSq08tqTCxaeXGr_sxu8Guq7Fc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1wIfAnTGQoQvQT2MjzgYbgt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ST0ijJxcAbgOlejioRswLPuXmPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mixE5MH4KztwLt7obukggJkH.jpg?f=fotoalbum_large

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zult ergens moeten zagen lijkt me. Of in je kast of in je plint.

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:38
waarom boor je niet een gat in de plint van het meubel aan de zijkant en ga je via daar naar binnen?
Of haal er met een decopeerzaak een punt van af?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:09

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou een gat in de plint van je kast zagen/boren, en daar dan een mooie kabeldoorvoer inzetten. Willekeurige eerste link, er gaan ongetwijfeld mooiere en/of goedkopere modellen te koop zijn bij Ali of iets dergelijks: https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.0.ProductTitle

Android developer & dürüm-liefhebber

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32

D4NG3R

kiwi

:)

Dracula schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:06:
Alleen dan zit er wel een zwart gat dus ik weet even niet wat het handigste is. Iemand een advies?
Maar daar komt toch een speaker te staan waardoor je er niks van ziet?

Als je het zo min mogelijk zichtbaar wil hebben (zonder later dingen op te moeten lappen) zou je eventueel (schuin) naar boven een gat kunnen boren het meubel in.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 03-11-2025 09:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijder gewoon 10cm van je plint of 2cm van de plint van de kast.

[ Voor 31% gewijzigd door Wolly op 03-11-2025 09:15 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:57

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

+1 voor de gatenboor en een kabeldoorvoer, die zijn er ook gewoon in wit voor in de zijkant van je TV meubel.

https://www.praxis.nl/ele...r-bureau-60mm-wit/5560398

slechts een voorbeeld: natuurlijk veel goedkoper maar ook duurder te vinden

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Aanpassing zou ik in ieder geval aan je kast doen, niet aan je plint op de muur. Die kast wil je wellicht nog eens kunnen vervangen of een paar cm naar links/rechts kunnen zetten en dan wil je niet met een beschadigde plint blijven zitten. Wat hierboven al gezegd is, er zijn prima kabeldoorvoeren te koop.

• Dracula
maubaan schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:09:
waarom boor je niet een gat in de plint van het meubel aan de zijkant en ga je via daar naar binnen?
Of haal er met een decopeerzaak een punt van af?
Ja dat was ook idd het idee maar dacht misschien heeft iemand nog een ander slim idee.
Mavamaarten schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:13:
Ik zou een gat in de plint van je kast zagen/boren, en daar dan een mooie kabeldoorvoer inzetten. Willekeurige eerste link, er gaan ongetwijfeld mooiere en/of goedkopere modellen te koop zijn bij Ali of iets dergelijks: https://www.bol.com/nl/nl...ist_Middle.0.ProductTitle
De plint is 7.5cm hoog dus die ronde kabeldoorvoeren passen niet echt mooi denk ik.

Was zoekende naar een halve maan doorvoer van bijvoorbeeld rubber maar die kan ik nergens vinden.
Fraggert schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:18:
+1 voor de gatenboor en een kabeldoorvoer, die zijn er ook gewoon in wit voor in de zijkant van je TV meubel.

https://www.praxis.nl/ele...r-bureau-60mm-wit/5560398

slechts een voorbeeld: natuurlijk veel goedkoper maar ook duurder te vinden
Zoals hierboven maar idd zo een soort oplossing.
JME schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:18:
Aanpassing zou ik in ieder geval aan je kast doen, niet aan je plint op de muur. Die kast wil je wellicht nog eens kunnen vervangen of een paar cm naar links/rechts kunnen zetten en dan wil je niet met een beschadigde plint blijven zitten. Wat hierboven al gezegd is, er zijn prima kabeldoorvoeren te koop.
Eens achterplint weghalen is niet de oplossing.

• computerjunky
  • Laatst online: 13:02
Geen idee hoe dik die kabel precies is maar misschien simpelweg voetjes/latjes onder de kast en een afdekstrip aan de voorkant van de kast?

Zoiets: https://www.gamma.nl/asso...-5x22-mm-270-cm/p/B444698

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

timovd

Voorsprong door techniek

dunnere kabels gebruiken, zodat het tussen de bovenkant van de plint en de onderkant van de kast (boven de plint van de kast) past.
Of de kast iets hoger zetten, eventueel met een nieuwe plint onder de kast.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Het gaat echt alleen om die ene kabel? Dan zou ik niet voor zo’n lompe doorvoer gaan, tenzij er een vaste stekker aan zit die je niet wilt/durft/mag vervangen. En in dat geval zou ik een hoekje van de kastplint afzagen, mooi kwartrond met de decoupeerzaag. Desnoods een beetje witte verf en klaar. Niet te moeilijk doen :)

• Dracula
JME schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:36:
Het gaat echt alleen om die ene kabel? Dan zou ik niet voor zo’n lompe doorvoer gaan, tenzij er een vaste stekker aan zit die je niet wilt/durft/mag vervangen. En in dat geval zou ik een hoekje van de kastplint afzagen, mooi kwartrond met de decoupeerzaag. Desnoods een beetje witte verf en klaar. Niet te moeilijk doen :)
Die snap ik niet helemaal? stukje onderuit de kast plint hoekje? Moet ook nog de kast zelf in.
timovd schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:35:
dunnere kabels gebruiken, zodat het tussen de bovenkant van de plint en de onderkant van de kast (boven de plint van de kast) past.
Of de kast iets hoger zetten, eventueel met een nieuwe plint onder de kast.
Het gaat om deze speaker kabel die je hier ziet en aan de andere kant om de kabels die je hier ziet plus rear speaker en subwoofer.

[ Voor 37% gewijzigd door Dracula op 03-11-2025 09:47 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je een (klein)gat/inkeping bovenaan het onderste gedeelte van de kast maakt zie je dat amper gezien de oversteek.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 03-11-2025 10:34 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Dracula schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:46:
Die snap ik niet helemaal? stukje onderuit de kast plint hoekje? Moet ook nog de kast zelf in.
Dat doe je onzichtbaar via de bodem van de kast. Gatenzaag en gaan!

• Dracula
DukeBox schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:50:
Als je een (klein)gat bovenaan het onderste gedeelte van de kast maakt zie je dat amper gezien de oversteek.
Ja in de terug liggende plint idd.

• Dracula
D4NG3R schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:13:
[...]

Maar daar komt toch een speaker te staan waardoor je er niks van ziet?

Als je het zo min mogelijk zichtbaar wil hebben (zonder later dingen op te moeten lappen) zou je eventueel (schuin) naar boven een gat kunnen boren het meubel in.
Speaker staat er niet voor, die staat verder naar voren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou of een stukje verticaal van de plint van de kast af zagen (multitool is je vriend, kan de kast blijven staan), of een kleine kabeldoorvoer pakken zoals deze van 40mm: https://www.amazon.nl/Kab...oer-kantoor/dp/B0DBQ7LJZD

In de plint zelf zagen zou ik niet doen. Een kast kun je verplaatsen, een muur plint zit vast.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1