Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Black Friday 2025 Feedback-topic

Pagina: 1
Acties:

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 01:57

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Topicstarter
Black Friday komt er weer aan en net als vorige jaren helpt Tweakers je om de beste aanbiedingen te vinden met ons grote dealsoverzicht.

Omdat we deze lijsten automatisch genereren op basis van een hele hoop variabelen, kan het gebeuren dat er een product tussendoor glipt dat geen goede deal is. Zie jij dus een product dat echt helemaal niet in het overzicht thuishoort of dat onterecht heel veel plus- of minstemmen heeft gekregen? Laat het dan weten in dit topic

• Mikebau5
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-11 18:03
Het viel mij op dat veel moederborden nu met 60% korting in de black friday pricewatch staan, allemaal Amazon Marketplace advertenties die ondertussen weer naar de 'nominale' prijs teruggezet zijn.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:11
Toch jammer dat ik speciaal voor die alert balk mijn ublock weer aan moet zetten op de website :( .
Ik vind die balk te groot / vervelend, ik had de knop al lang gezien, en als gebruiker van tweakers heb je geen optie om hem uit te zetten, behalve met een addblocker.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom zit er geen sluitknop op de bar om deze weer te verbergen (aangezien ik hem nu wel gezien heb)?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 18:20

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Net als hierboven, die banner is prima voor een keer, maar na een paar minuten wel irritant als je een beetje op GoT zit te scrollen.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:57

Fanta

FordPerformance™️

Aan de gebruikers hierboven: Je kan die balk gewoon uitzetten met een custom css.

HikariMisako in "Black Friday banner op de FP"

@99ruud99 @Rimco @Room42

[ Voor 41% gewijzigd door Fanta op 10-11-2025 13:53 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 18:20

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Fanta Toevallig in de HK (geen toegang)? Is alsnog enkel een workaround voor alleen de Tweakers die custom CSS (kunnen) gebruiken.

[ Voor 52% gewijzigd door Rimco op 10-11-2025 13:55 ]

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

• Room42
  • Niet online
Fanta schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:51:
Aan de gebruikers hierboven: Je kan die balk gewoon uitzetten met een custom css.
Verbergen, bedoel je. ;)
Niet nodig om te taggen, we hadden al een manier gevonden, natuurlijk. ;)
edit:
@Rimco, de post zal wel verwijderd zijn. Deze snippet doet de truc: Verberg de altijd zichtbare Black Friday banner.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:57

Fanta

FordPerformance™️

Room42 schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:55:
[...]
Verbergen, bedoel je. ;)

[...]

Niet nodig om te taggen, we hadden al een manier gevonden, natuurlijk. ;)
edit:
@Rimco, de post zal wel verwijderd zijn. Deze snippet doet de truc: Verberg de altijd zichtbare Black Friday banner.
Nee, hij staat in het abonnee forum zie ik nu.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 16:24
Als we dan kijken in de "Beste Deals" lijst is onderstaande een typische voorbeeld van "neppe deals" in mijn ogen (of er is een webshop tussen uit gevallen?)
uitvoering: Samsung The Frame LS03FA 43" Wit, Zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4eyJ635V-lY8yWy16_QCTN36qQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2vNDSHoyXpn42z19OprxRucx.png?f=user_large

5 Oktober stijgt deze naar 1149 minimum om 3 November weer naar de originele prijs te zakken met als resultaat dat deze dus met -40% in "Beste Deals" tevoorschijn komt.

[ Voor 15% gewijzigd door JustinoFTW op 10-11-2025 14:15 ]

5120Wp Oost/West - PV Output

• Room42
  • Niet online
@JustinoFTW, vergeet dan niet even op [ - ] te drukken, zodat je de deal 'downvote':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2uZTIrYjUfKrS5FW2evONZYxSg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tQ8stlRMjlBzKQwX678fKmxK.png?f=user_large

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:03
99ruud99 schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:35:
Toch jammer dat ik speciaal voor die alert balk mijn ublock weer aan moet zetten op de website :( .
Ik vind die balk te groot / vervelend, ik had de knop al lang gezien, en als gebruiker van tweakers heb je geen optie om hem uit te zetten, behalve met een addblocker.
Ben het hier volmondig mee eens. Ik hoop dat ze aan die banner een sluitkruisje toevoegen dat wordt bijgehouden als een cookie of een voorkeur van de gebruiker.

Heb overigens die feedback ondertussen in het relevante topic gezet (Black Friday in menubar wel erg vroeg?)

[ Voor 11% gewijzigd door nzall op 11-11-2025 23:28 ]

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:03
Eens een product waarvan ik het vreemd vind dat het NIET in de tracker zit: uitvoering: MSI MAG 271QP QD-OLED X24 Zwart

Dit scherm staat aan 37% korting, in feite sinds gisteren al (ben hier gisteren van op de hoogte gebracht via de HUB discord), en is de eerste keer dat een 27" OLED verkrijgbaar is voor minder dan 400 EUR. Ik had verwacht dat het deze ochtend al in de BF tracker zou zitten, maar ik kan het nog niet terugvinden in de tracker.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
uitvoering: LG OLED B556LA 48" Zwart € 716

De prijs is eerst verhoogd geweest met € 141 vanaf 9 oktober t/m 3 november. De percentuele daling op langere termijn is niet 31% maar 20%. De prijs is niet slecht, maar ook weer niet bijzonder, de B5 55" was vorige week verkrijgbaar voor € 701,22 met een tijdelijke korting van onder meer pepper.com bij LG zelf.

Ik zou een -1 geven vanwege het hoge kortingspercentage en meteen daarna een +1 omdat de prijs toch niet slecht is. :)

• JasperVerbeek
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 14:12

JasperVerbeek

Assistent Accountant

https://tweakers.net/pric...-ai+-evo-c2vmg-010nl.html toch wel een hele goede deal maar komt niet naar voren.

Dit terwijl https://tweakers.net/pric...ure-14-ai-a1mg-016nl.html er wel tussen staat terwijl die in september nog slechts 50 euro duurder was dan nu.

[ Voor 39% gewijzigd door JasperVerbeek op 14-11-2025 09:30 . Reden: vergelijking met vergelijkbaar product die wel is meegenomen ]

• verstrooid_prof
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 14:23
Samsung A25 staat als "-41%"

A25 pricewatch
een korte blik op de prijzen geeeft aan dat die prijs van jan24 tem jul25 ook al rond de 300€ draaide ; dus de 298 € is niet echt een promo te noemen.

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:59
*knip* Lees aub even de topicstart, hier is het topic niet voor bedoeld.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 16-11-2025 14:22 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat posts verplaatst die gingen over de banner naar Black Friday in menubar wel erg vroeg?, om zo de discussie op één plek te houden.

• bram_001
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 07:34
Ik zou de deals anders insteken want het kunnen wel de grootste dalers zijn maar niet de beste deal. ik weet niet of het al benoemd is.

- Tweakers weet op welke producten er het meest gezocht wordt en op doorgeklikt wordt naar een webwinkel.
- Stel op basis van die lijst de grootste dalers op en toon die.

Neem nu de deals bij de harde schijven. Een 320 GB harde schijf die van bijv. 300 naar 200 euro zakt. Dat is een flinke prijsdaling en staat in het rijtje maar wat heb je eraan? Helemaal niets. Ik ben geinteresseerd in de meest gangbare schijven en wat daar de prijsdaling van is.

Leuk hoor dat het met 30% zakt maar ik ga dat niet kopen.

• Shadwo
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:17
Een suggestie is om een lijst toe te voegen met de grootste dagdalers: Laagste prijs ooit + Percentage daling t.o.v. de dag ervoor (met een minimum van bijv. €30 daling). Je zou dan ook kunnen kiezen om te beperken tot producten die relevant zijn (minimum aantal clicks naar webshop).

Dit doe ik momenteel vaak handmatig via Deals, maar dit is wel omslachtig.

• maarten.mees
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:39
Is er ook een manier om op de -/+ te sorteren zodat de beste deals volgens mede tweakers dadelijk zichtbaar wordt?

Hierdoor krijg je echte goede gevalideerde deals bovenaan de lijst.
De +/- krijgt veel meer waarde + lijkt weinig code verandering voor nodig te zijn om te implementeren.

Hierdoor krijg je waardevolle informatie zonder moeilijke algoritmes te implementeren. Community doet het zware werk voor tweakers.net. En ook de niet-tweaker die hier belandt door Black-Friday krijgt een duidelijk en meteen de beste deals.

Je kan tweakers vb karma geven voor elke -/+ hij geeft en misschien meer naarmate mede tweakers mening volgen vb extra karma bij 5 tweakers met zelfde mening...

btw een beetje schandalig dat jullie hier niet meer werk insteken om echte deals te laten zien.
Aangezien jullie van elke bezoeker die iets koop een klein percentje krijgen... Dit moeten hoogdagen zijn voor jullie inkomsten en toch steken jullie er maar weinig werk in om duidelijke eerlijke aanbiedingen te tonen.

[ Voor 89% gewijzigd door maarten.mees op 21-11-2025 10:49 ]

• Evert de Wit
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14:12
Ik vraag me af of de huidige "vanaf" prijs wel handig is.

Bijv. uitvoering: Dreame L50 Pro Ultra
vanaf: 1100
naar: 800 (-27%)

Terwijl vanaf 1 augustus tot en met 13 oktober een lagere prijs gold dan die 1100 euro. En vanaf 21 oktober tot en met 3 november ook.
Met een beetje natte vinger werk; de gemiddelde minimum prijs over de afgelopen maanden was ~990 euro, wat maar 19% korting zou zijn.
De laagste minimum prijs de afgelopen maanden was 850 euro (voor een willekeurige cut-off datum van 1 november). Wat een korting van 6% zou zijn.

Een ander voorbeeld, nu van de voorpagina: uitvoering: Lenovo G27q-30 Zwart

huidig = 120
tweakers vanaf = 200 (40% korting)
gem. laagste = 160 (25% korting)
laagste voor 1 november = 115 (4% meerprijs)

Het zou dus mooi zijn als je in de prijsdalingen verschillende baselines zou kunnen selecteren voor percentuele korting.
Pagina: 1