Vraag

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier in huis heb ik op diverse Samsung-toestellen een issue met Bluetooth nadat deze de ugrade naar Android 16 hebben gehad.

Het betreft de toestellen:
• Samsung A54
• Samsung A55
• Samsung S23

We hebben Xiaomi Smart Band 8 Active in gebruik. Sinds de update verbindt deze niet meer via Bluetooth. Verder wordt op de S23 Taskser gebruikt, deze heeft sinds de update ook last van Bluetooth-connectie-problemen.

Wat ik al geprobeerd heb:
• Toestellen herstart
• Bluetooth aan/uit
• Smart Band uit app verwijderen, maar dan krijg ik hem er niet meer terug in
• Diverse fora en Reddit doorzocht (geen bruikbare oplossingen gevonden)

Kortom: heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Alle reacties

Op de telefoon in de developer opties kun je geavanceerde bluetooth settings aanpassen. Vermoedelijk (omdat het op meerdere telefoons is) is de bluetooth stack aangepast in Android 16 waar je nu last van hebt dat het niet goed werkt met de bluetooth 5.1/LE implementatie van de Xiaomi Smart Band 8 Active.

Als dat niet werkt, neem contact op met zowel Xiaomi als Samsung via hun fora. Mogelijk kan een van de 2 via een update het dan repareren.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:15:
Op de telefoon in de developer opties kun je geavanceerde bluetooth settings aanpassen. Vermoedelijk (omdat het op meerdere telefoons is) is de bluetooth stack aangepast in Android 16 waar je nu last van hebt dat het niet goed werkt met de bluetooth 5.1/LE implementatie van de Xiaomi Smart Band 8 Active.
Heb ik nu ook mee gespeeld, maar het is gewoon niet werkend te krijgen.
Als dat niet werkt, neem contact op met zowel Xiaomi als Samsung via hun fora. Mogelijk kan een van de 2 via een update het dan repareren.
Goede, ik ga eens uitzoeken hoe ik zoiets aan kan melden. Dank!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||