Mijn externe Backup schijf van Seagate wordt 'eruit gegooid'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ferchani
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02:14
Mijn vraag
…De externe backup-schijf van Seagate Plus (2 Tb) wordt ineens ‘eruit gegooid’. Als ik de schijf opnieuw loskoppel en aankoppel wordt de externe schijf soms wel en soms niet herkend. Als ik de schijf vastkoppel aan mijn laptop, gaat alles goed: er is dus niks mis met het kabeltje of de schijf zelf.

Relevante software en hardware die ik gebruik
…Imac met IOS Ventura 13.7.8

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
…Kabeltje usb A naar usb micro aan- en losgekoppeld; zelfs een nieuw kabeltje gekocht. Imac herstarten met externe schijf eraan vastgekoppeld

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:42
Welke iMac? Kan je deze updaten naar een nieuwer MacOS versie dan Ventura? Wat betekent 'er uit gegooid'? Zie je de schijf niet meer in Finder? Kan je hem dan nog wel zien in Disk Utility? Wat voor bestandssysteem staat er op de schijf? Er mist wat informatie in je startpost die nuttig kan zijn als je echt op zoek bent naar een antwoord... ;)

• ferchani
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02:14
Mijn Imac is uit 2017. Ventura is de ‘hoogste update’. Ik zie de schijf niet (meer) in Finder. Ook het Hulpprogramma Disk Utility laat geen externe schijf zien. Voordat de schijf - zonder aanwijsbare reden - werd verwijderd, ging alles goed met het backuppen (met Time Machine).

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@ferchani Klinkt alsof het tijd is voor een nieuwe Mac en een nieuwe backup strategie.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:42
Negen van de tien keer is in een dergelijk geval de schijf stuk. Maar als je dat zelf al hebt uitgesloten en we hebben verder niet heel veel informatie, dan kan ik mij alleen maar bij de post hierboven aansluiten.