Feedback! Gratis berekentool: zonnepanelen nog de moeite?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

Onderwerpen

• Fabiodeb
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 02-11 16:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9yX0o4EQKp_gH0nfhMvdqFBS9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkGVCtyndA7b32zpPxZPbzrg.jpg?f=fotoalbum_large

Feedback gevraagd!

Mijn broer en ik hebben de afgelopen tijd gewerkt aan... een gratis website (die gratis blijft!) waarmee je kunt berekenen of zonnepanelen nog rendabel zijn voor jouw woning.

De behoefte ontstond toen mijn broer en ik merkte dat er — zeker na het afschaffen van de salderingsregeling — eigenlijk geen simpele, onafhankelijke tool was om snel te zien of het nog wel uit kan.

Met.... kun je zonder gedoe een eerste inschatting krijgen van de terugverdientijd en besparing.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
- Werkt de berekening logisch?
- Is de uitleg duidelijk genoeg?
- Wat zou jij graag toegevoegd of verbeterd willen zien?

Eerlijke feedback is super welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 02-11-2025 15:23 . Reden: Url verwijderd ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben even uit nieuwsgierigheid gaan checken en invullen. In het kort: met een beetje kennis is alles duidelijk. Voor de leek zou het misschien nog iets meer Jip & Janneke mogen zijn.

Visueel ziet het er keurig uit, chapeau. En de info die er uit rolt klopt ook naar mijn idee. Netjes gemaakt!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:55
Er staan wat spellingsvautjes in :)
Het ziet er gelikt uit, maar ik mis het feit dat je toont hoe je op getallen komt. Dit is soort zwarte doos met je bespaart 163 euro. Geloof ons op onze blauwe ogen. Maar let op! Je kan hier geen waarde aan hangen, want we zijn niet aansprakelijk.

Waarom dan 163 en niet 835 of 18...

Oh en plat dak / schaduw wordt totaal niet meegenomen :( terwijl juist plat dak makkelijk te optimaliseren is naar verbruiks profiel (super netjes die grafiekjes).

[ Voor 20% gewijzigd door 99ruud99 op 02-11-2025 15:01 ]

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Volgens mij heb ik hem stuk gemaakt.
Zit al mooi lang naar dit schermpje te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKOX_Sfn6sKeweemTsFEUkfmg_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rohl06EqKbgoN9OfzPoU0akD.jpg?f=fotoalbum_large

Edit na 15 minuten het scherm maar afgesloten zonder resultaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald.42 op 02-11-2025 15:21 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Werving is niet de bedoeling op Tweakers. Ik zie niet in je topicstart dat je goedkeuring hebt van de lokale crew, dus vooralsnog komt hier een slotje op.

Dit topic is gesloten.