Beste Tweakers,
Ik heb al enige tijd last van een onstabiel netwerk.
Mijn configuratie is als volgt:
Aan de switch hangen de volgende dingen:
* Hue bridge
* Devolo magic lan ---- stroom net ---- devolo magic lan ---- DS920 NAS
* Verbinding naar optie 2 voor de PC
Op mijn PC heb ik steam draaien dat ik stream via Shield.
Als ik aan het gamen ben dan is soms de verbinding dusdanig instabiel dat er een input lag van meer dan een seconde is.
Het vreemde is dat de verbinding dus niet altijd instabiel is, waardoor de netwerk test van steam soms een goede verbinding aan geeft, maar soms een hele slechte.
Als ik het framerate limiet op Steam van 60- naar 90fps, wordt de verbinding nog onstabieler.
Nu heb ik de losse kabels tussen de router, patchpaneel, shield en PC al vervangen, maar dat heeft niet geholpen.
Ook het wisselen van aansluiting 1 naar 2 zorgt niet voor een stabielere verbinding.
Een kabelbreuk lijkt mij ook onwaarschijnlijk, omdat het wisselen van aansluiting dus niet helpt.
Sinds kort ben ik overgestapt van KPN naar Odido.
Voor de overstap had ik dit probleem ook al, dus het zal wel niet aan de router liggen.
Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen en hoe ik dat dan kan uitsluiten?
Ik heb al enige tijd last van een onstabiel netwerk.
Mijn configuratie is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Glasvesel modem
|
|
Odido router
1 2 3 4
| | | |
| | | +---<switch met andere apparatuur>
| | | |
| | | +----------------+
| | | |
| | | +-- <Cat6 kabel door de muur> ----- <Optie 2 om PC aan te sluiten>
| | +---- <Cat6 kabel door de muur> ----- PC op eerste verdieping
| +------ <Cat6 kabel door de muur> ----- Nvidia Shield in de woonkamer
+-------- <Cat6 kabel door de muur> ----- <Optie 2 om Shield aan te sluiten> |
Aan de switch hangen de volgende dingen:
* Hue bridge
* Devolo magic lan ---- stroom net ---- devolo magic lan ---- DS920 NAS
* Verbinding naar optie 2 voor de PC
Op mijn PC heb ik steam draaien dat ik stream via Shield.
Als ik aan het gamen ben dan is soms de verbinding dusdanig instabiel dat er een input lag van meer dan een seconde is.
Het vreemde is dat de verbinding dus niet altijd instabiel is, waardoor de netwerk test van steam soms een goede verbinding aan geeft, maar soms een hele slechte.
Als ik het framerate limiet op Steam van 60- naar 90fps, wordt de verbinding nog onstabieler.
Nu heb ik de losse kabels tussen de router, patchpaneel, shield en PC al vervangen, maar dat heeft niet geholpen.
Ook het wisselen van aansluiting 1 naar 2 zorgt niet voor een stabielere verbinding.
Een kabelbreuk lijkt mij ook onwaarschijnlijk, omdat het wisselen van aansluiting dus niet helpt.
Sinds kort ben ik overgestapt van KPN naar Odido.
Voor de overstap had ik dit probleem ook al, dus het zal wel niet aan de router liggen.
Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen en hoe ik dat dan kan uitsluiten?
Sometimes human's are...