Gsm gekoppeld met laptop maar verbindt niet...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Black VW
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-11 16:50
Hallo,

Ik werk met een Samsung gsm en een Asus Vivobook.

Graag had ik bluetooth tussen beide gehad maar: het koppelen lukt wel, het verbinden blijkbaar niet. Al enkele keren verwijderen en opnieuw koppelen geprobeerd, toestellen heropgestart, niets helpt tot hiertoe.
...
Ik gebruik Windows 11, laptop is een maand oud.

Groeten.

...

...

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:56

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Begin eerst maar met wat meer info, want je huidige TS is er eentje van het niveau "Kijken jullie eens in je kristallen bol"

Wat doe je, wat zie je, waarom zeg je dat koppelen wel lukt maar verbinden niet, wat voor Samsung, wat voor programma voor de verbinding, wat is je doel van het verbinden (foto's overzetten, internet, etc).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Black VW
Ik zal het als leek even proberen uit te leggen:

Ik heb een Galaxy A34, ik zie in beide instellingen staan dat ze gekoppeld zijn. Wanneer ik ze wil verbinden lukt dat slechts twee seconden, dan valt de verbinding weer uit.

Zou dit enkel gebruiken om foto's over te tanken.

Groeten.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:52

Kheos

FP ProMod
Black VW schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:38:

Ik heb een Galaxy A34, ik zie in beide instellingen staan dat ze gekoppeld zijn. Wanneer ik ze wil verbinden lukt dat slechts twee seconden, dan valt de verbinding weer uit.

Groeten.
En wat met de vragen die je nog niet hebt beantwoord?

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Black VW schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:38:

Groeten.
Je kunt dit idd niet gebruiken om zo foto's over te zetten. Niet zo in Windows Verkenner, in elk geval. Daar zal je dan Samsung software voor op je pc moeten installeren. Snelste en simpelste is om een USB-kabel te gebruiken voor bestandsoverdracht/tethering. Bluetooth is een HEEL stuk langzamer dan USB.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Black VW Op je vraag hoe het kan dat die Bluetoothverbinding telkens wegvalt, geen idee eerlijk gezegd ondanks dat ik zelf ook een Samsung smartphone en zelfs een Asus Vivobook heb ( naast de gewone pc dan ). Bleutooth gebruik ik puur en alleen voor b.v. mijn Watch 7 en de oortjes maar verder niet voor het kopieren van foto's.

Ik raad je aan gewoon via USB je smartphone aan de laptop te hangen en je dan heel gemakkelijk via Windows Verkenner de foto's kan kopieren, gaat ook vele malen sneller als zeg maar draadloos kopieren.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je persé draadloos wil werken kan dat ook gewoon via windows 11 telefoon koppeling. BT is zoals anderen al aangeven geen optie voor foto's, dat gaat tergend langzaam.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Black VW
Bedankt voor de heldere uitleg iedereen, tot later eens.

Groeten.

• The_Doman
  • Laatst online: 20:45
FooLsKi schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:50:
Je kunt dit idd niet gebruiken om zo foto's over te zetten. Niet zo in Windows Verkenner, in elk geval. Daar zal je dan Samsung software voor op je pc moeten installeren. Snelste en simpelste is om een USB-kabel te gebruiken voor bestandsoverdracht/tethering. Bluetooth is een HEEL stuk langzamer dan USB.
Hoe kan dat niet?
Er zijn natuurlijk wel snellere opties om bestanden over te zetten maar het moet gewoon kunnen werken zonder extra tools in Windows.
Voor wat kleine bestanden is het wel eenvoudig en makkelijk:

Nadat je Bluetooth apparaat is gekoppeld ontvangen kiezen bij Bluetooth opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_MBqHpgROwUpIEP6uyDbQ3RQk-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3xFjEO1KyF5ozM8cWZVtKJBW.png?f=fotoalbum_large

Deel/stuur de gewenste bestanden vanaf je phone via Bluetooth:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLFOA-Xatk-6QQL0PfgSDI2U3lQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BHSIzVIlZRP2XJoyqxRfnu89.png?f=fotoalbum_large

Ontvangen bestanden opslaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOufv5v7TvvYjiXEby6_aak08KI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5GGFZUkrfYda0JEgLc9FOQFs.png?f=fotoalbum_large

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

The_Doman schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:45:
[...]

Hoe kan dat niet?
Er zijn natuurlijk wel snellere opties om bestanden over te zetten maar het moet gewoon kunnen werken zonder extra tools in Windows.
Voor wat kleine bestanden is het wel eenvoudig en makkelijk:

Nadat je Bluetooth apparaat is gekoppeld ontvangen kiezen bij Bluetooth opties:
[Afbeelding]

Deel/stuur de gewenste bestanden vanaf je phone via Bluetooth:
[Afbeelding]

Ontvangen bestanden opslaan:
[Afbeelding]
Bedankt dat je bevestigt dat het niet direct in Windows Verkenner gaat ;)

Pagina: 1