Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.wpress importeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:23
Hi all,

Ik heb voor een stichting in de buurt een simpele website gemaakt o.a. met A.I. Nu moet ik dit bestand door middel van de all-in-one-migration tool van Wordpress terug importeren om zodoende live te kunnen zetten. Dit lukt niet, aangezien de tool beperkingen heeft met maximum upload etc. Nu zijn er workarounds, maar vreemd genoeg werken die ook niet. De bedoeling is dus om het export bestand weer te importeren.

Bestand staat reeds los op de server en zou ik door middel van de knop ''herstellen'' binnen de tool moeten kunnen importeren, maar dat weigert dienst. Ook is de maximum toegestane bestandsgrootte in de plugin al aangepast. Zou dit aan de hosting kunnen liggen? STRATO in dit geval, zoja wat dien ik aan te passen?

Bestand is ongeveer 150MB.

SiberischeHusky Shepsky

Alle reacties

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Aan de Strato kant
https://www.strato.nl/faq...tellingen-in-mijn-pakket/

upload_max_filesize groter dan 150 MB zien te krijgen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• mrmrmr
  • Niet online
Installeer plugin Duplicator en maak een backup. Vervolgens upload je het phpbackupbestand via FTP of een andere niet-php manier. Het php backupbestand kun je vervolgens uitvoeren via je browser. De site kan het beste leeg zijn. Het voordeel van deze plugin is dat het werkt waar andere tools falen. Verwijder het bestand nadat de installatie klaar is.

Let op dat AI allerlei onveilige en verouderde methoden zou kunnen gebruiken en misschien een overmaat aan plugins gebruikt, die wel of niet meer onderhouden worden. De meeste lekken worden gevonden in plugins. WordPress sites worden op grote schaal overgenomen voor kwaadaardige doeleinden door criminelen die gebruik maken van deze lekken.

• CryptoNL
mrmrmr schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:30:
Installeer plugin Duplicator en maak een backup. Vervolgens upload je het phpbackupbestand via FTP of een andere niet-php manier. Het php backupbestand kun je vervolgens uitvoeren via je browser. De site kan het beste leeg zijn. Het voordeel van deze plugin is dat het werkt waar andere tools falen. Verwijder het bestand nadat de installatie klaar is.

Let op dat AI allerlei onveilige en verouderde methoden zou kunnen gebruiken en misschien een overmaat aan plugins gebruikt, die wel of niet meer onderhouden worden. De meeste lekken worden gevonden in plugins. WordPress sites worden op grote schaal overgenomen voor kwaadaardige doeleinden door criminelen die gebruik maken van deze lekken.
Duplicator installeren heeft weinig zin dan want het bestand is al gerealiseerd. Het thema staat niet op de huidige website zeg maar dus er valt nu niets te exporteren.

SiberischeHusky Shepsky

• mrmrmr
  • Niet online
Je schreef dat je een website hebt gemaakt. Als je een testsite hebt draaien kun je Duplicator gebruiken om een archiefbestand te maken waarin alles zit, de hele site inclusief plugins en de database. WordPress zelf en Thema's komen mee in het backupbestand. Die hoef je niet nog een keer te installeren. Je kan van het ene domein of ip naar het andere gaan. Dat mislukt vaak met andere tools.

Als je nog geen testsite hebt draaien, en dus niet weet of de gegeneerde code werkt, dan zou ik dat eerst doen. Voor veiligheid is het verstandig dat je dat lokaal doet, dus op je eigen computer of eigen netwerk.

• CryptoNL
mrmrmr schreef op zondag 2 november 2025 @ 17:19:
Je schreef dat je een website hebt gemaakt. Als je een testsite hebt draaien kun je Duplicator gebruiken om een archiefbestand te maken waarin alles zit, de hele site inclusief plugins en de database. WordPress zelf en Thema's komen mee in het backupbestand. Die hoef je niet nog een keer te installeren. Je kan van het ene domein of ip naar het andere gaan. Dat mislukt vaak met andere tools.

Als je nog geen testsite hebt draaien, en dus niet weet of de gegeneerde code werkt, dan zou ik dat eerst doen. Voor veiligheid is het verstandig dat je dat lokaal doet, dus op je eigen computer of eigen netwerk.
Website is via een externe tool gemaakt. Daarna de website gedownload als .wpress bestand.

De huidige website van de stichting bevat een kale WP installatie en dit .wpress bestand moet dus geimporteerd worden en niet alleen geimporteerd. Hij moet daarna ook uit zichzelf extracten zeg maar zodat je ook een werkend theme hebt.

SiberischeHusky Shepsky

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:46:
[...]

De website is via een tool gemaakt, daarna de website gedownload als .wpress bestand.

De huidige website van de stichting bevat een kale WP-installatie en dit .wpress bestand moet dus geïmporteerd worden en niet alleen geïmporteerd. Hij moet daarna ook uit zichzelf extracten zeg maar zodat je ook een werkend theme hebt.
Ja, nee, zo werkt dat denk ik niet. (Tenzij je een handleiding hebt die dat zo stelt, maar dan had je ook de handleiding kunnen volgen. ;))

Als ik het goed begrepen heb, is een *.wpress-bestand een export van de plugin 'All-in-One WP Migration'. Omdat je upload size te klein is, kun je de Backups feature gebruiken. Je uploadt dan het *.wpress-bestand via FTP naar de webserver in de /wp-content/ai1wm-backups/-directory. Dan kun je via de plugin onder 'backups' het bestand herstellen.

Hier is de video van de plugin-pagina die het allemaal netjes uitlegt:

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• CryptoNL
Room42 schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:09:
[...]

Ja, nee, zo werkt dat denk ik niet. (Tenzij je een handleiding hebt die dat zo stelt, maar dan had je ook de handleiding kunnen volgen. ;))

Als ik het goed begrepen heb, is een *.wpress-bestand een export van de plugin 'All-in-One WP Migration'. Omdat je upload size te klein is, kun je de Backups feature gebruiken. Je uploadt dan het *.wpress-bestand via FTP naar de webserver in de /wp-content/ai1wm-backups/-directory. Dan kun je via de plugin onder 'backups' het bestand herstellen.

[YouTube: Howto: Restore a WordPress blog from Backup using All-in-One WP Migration]
.wpress is inderdaad een bestandstype van die plugin.

Ik heb een WP AI theme gemaakt via ZipWP ( deze is slechts 24 uur beschikbaar om te downloaden en die tijd is inmiddels verstreken ). Ik heb dit theme dus gedownload en is nu een .wpress bestand, want ik kon aan de achterkant van ZipWP een demo Wordpress omgeving maken inclusief plugins. Zodoende heb ik er een .wpress bestand van kunnen maken.

Als ik in de All-in-One plugin ga kijken dan zit er een cap op bestandsgrootte, namelijk 128MB ( bestand is 145MB ). Nu kun/kon je dan omzeilen door een oudere versie van de plugin te installeren zodat de max 10GB werd in plaats van 128MB. Het gekke is alleen dat ik - met de oude versie - nog steeds 128MB als max zie en dat kan misschien komen doordat STRATO zijn PHP beperkingen kent ( laag ingesteld maximum aan uploadcapaciteit etc ). Alleen om dat aan te passen zal ik denk ik even moeten bellen, want hun website daar kom ik geen wijs uit. Wat een zooitje 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door CryptoNL op 02-11-2025 19:20 ]

SiberischeHusky Shepsky

• Room42
  • Niet online
@CryptoNL Daarom dus gewoon via FTP?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• CryptoNL
Hij staat al op de server, maar hij moet alsnog geimporteerd worden. Een .wpress moet eerst uitgepakt worden zoals een .zip bestand bijvoorbeeld. Je kunt met een .wpress ansich niks.

SiberischeHusky Shepsky

• Room42
  • Niet online
Grote kans dat het gewoon een zip is. Maar goed, je bent wat onduidelijk en laat nou niet echt meewerkstappen zien. Dus ik hoor graag waar je nou precies vastloopt met bovenstaande advies.

• CryptoNL
Room42 schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:25:
Grote kans dat het gewoon een zip is. Maar goed, je bent wat onduidelijk en laat nou niet echt meewerkstappen zien. Dus ik hoor graag waar je nou precies vastloopt met bovenstaande advies.
Het is een .WPRESS bestand. Volgens mij is dat toch duidelijk? Het is geen .ZIP. Het is .WPRESS.

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
Room42 schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:09:
[...]

[YouTube: Howto: Restore a WordPress blog from Backup using All-in-One WP Migration]
Bestand wat ik heb is niet te klein. Het is juist te groot ;) Die video had ik al gevonden inderdaad.

SiberischeHusky Shepsky

• Room42
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:25:
[...]

Het is een .WPRESS bestand. Volgens mij is dat toch duidelijk? Het is geen .ZIP. Het is .WPRESS.
Allemachtig, je kunt elk bestand noemen hoe je wilt. Een .scr (Windows Screensaver) is ook gewoon een executable (.exe) met een andere naam. Voeg .zip aan de *.wpress toe en zie of je hem kunt uitpakken. Of open het bestand zelfs gewoon met 7zip, die boeit de extensie geen reet.

• Room42
  • Niet online
CryptoNL schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:27:
[...]

Bestand wat ik heb is niet te klein. Het is juist te groot ;) Die video had ik al gevonden inderdaad.
Je max upload limiet, bedoel ik daar.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dit topic heeft wel een vrij hoog triggergehalte; strato.. website gemaakt met AI.. wordpres.. Klinkt als iemand met weinig ervaring en vragen om problemen :+

Die .wpress bestanden zijn gewoon zip-bestanden, alleen dan met een andere extensie. Winzip of 7zip kan ze zonder problemen openen, net als een .pdf bestand.

Je zou een van de legio andere WP migratietools kunnen proberen, of de vereniging laten weten dat ze een echte host moeten zoeken. Bijvoorbeeld mijn.host heeft een staging optie waarmee je met één klik een site kopiëert naar een staging kopie of de staging kopie naar productie zet. Maar dan zou ik ze ook meteen richting een webdeveloper sturen die een echte website voor ze maakt, netjes zonder generative AI, want dat moet je om heel veel redenen niet willen, zéker niet met WordPress.

• CryptoNL
Oon schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:29:
Dit topic heeft wel een vrij hoog triggergehalte; strato.. website gemaakt met AI.. wordpres.. Klinkt als iemand met weinig ervaring en vragen om problemen :+

Die .wpress bestanden zijn gewoon zip-bestanden, alleen dan met een andere extensie. Winzip of 7zip kan ze zonder problemen openen, net als een .pdf bestand.

Je zou een van de legio andere WP migratietools kunnen proberen, of de vereniging laten weten dat ze een echte host moeten zoeken. Bijvoorbeeld mijn.host heeft een staging optie waarmee je met één klik een site kopiëert naar een staging kopie of de staging kopie naar productie zet. Maar dan zou ik ze ook meteen richting een webdeveloper sturen die een echte website voor ze maakt, netjes zonder generative AI, want dat moet je om heel veel redenen niet willen, zéker niet met WordPress.
Zojuist getest: .WPRESS is niet te openen of te extracten met 7ZIP etc. Waarschijnlijk beveiligd ofzo denk ik dan. Genoeg ervaring met WP, alleen niet met deze plugin en type bestanden.

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
CryptoNL schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:30:
[...]

Zojuist getest: .WPRESS is niet te openen of te extracten met 7ZIP etc. Waarschijnlijk beveiligd ofzo denk ik dan. Genoeg ervaring met WP, alleen niet met deze plugin en type bestanden.
Denk dat ik het ga testen met TRAKTOR. App die speciaal hiervoor is ontwikkeld. Ben benieuwd.

SiberischeHusky Shepsky

• CryptoNL
Kijk nu komen we ergens. Met TRAKTOR is het gelukt het .WPRESS bestand te extracten. Nu nog even kijken hoe we alles netjes uploaden zonder dat we de boel slopen. Belangrijkste is dat het gemaakte theme in ieder geval dalijk te gebruiken is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvCGQQSdyP33JgC9aHLcrLkdvJw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SxoyNJsftoSzMbJOoU6IIeD7.png?f=user_large

Zou ik hier 1 .zip van kunnen maken en dan uploaden als theme of kan dat niet, omdat er meerdere thema's in de mappen staan?

SiberischeHusky Shepsky

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De inhoud van die 5 mappen kun je 1-op-1 overzetten naar de nieuwe WordPress installatie. Even via de FTP de inhoud van die mappen overzetten.

Wanneer dat klaar is log je in op de SQL server en doe je daar de import van database.sql. In de database zul je ongetwijfeld links aan moeten passen omdat die gemaakt zijn op een testomgeving en met AI. Er zullen waarschijnlijk verwijzingen zijn naar domeinen die niet het domein zijn die je met de nieuwe site gebruikt.

Volgens mij zijn die package.json en index.php niet zo heel spannend en zeker niet nodig voor deze import.

• mrmrmr
  • Niet online
Het alleen kunnen extracten van een backupbestand is onvoldoende. WordPress, config en code bevatten links naar een server (IP/hostnaam) en paths/directories. Dat verander je daarmee niet. En bovendien moet je de content van de database overzetten waarin ook links en paths/directories kunnen staan.

Daarom: als je al een site hebt draaien installeer je gewoon Duplicator en maak je daar een archiefbestand mee dat de hele site en database bevat. Dat wordt direct gedownload naar je eigen PC. Die kun je uploaden via FTP of iets dergelijks. Je hebt dan dat wpress bestand helemaal niet nodig en loopt niet tegen een phpuploadlimiet aan en je voorkomt nog een berg andere problemen die gepaard gaan met de migratie van een WordPress site zoals een andere directorystructuur, andere database, andere hostnaam etc.

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-11 08:23

jurroen

Security en privacy geek

CryptoNL schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:30:
[...]

Genoeg ervaring met WP, alleen niet met deze plugin en type bestanden.
Niet genoeg ervaring dus :+

Het is vrij simpel. Zorg voor een lege root / www map. Upload daar de bestanden naar toe minus de database. Maak daarna een database aan, Importeer de SQL in phpMyAdmin als je host die heeft. Of trek de SQL via CLI er even in (mysql -u $user -p $database < $dump.sql).

Vervolgens edit je wp-config.php en plemp je daarin de database details. Vervang de salts even met dit. Als je URL veranderd is dien je dat nog even in de database te fixen - of gebruik daar ook wp-config.php voor:

code:
1
2
define('WP_HOME', 'https://example.com');
define('WP_SITEURL', 'https://example.com');

Na het inloggen verander je de wachtwoorden van de users met een hoger niveau dan abonnee/subscriber om te zorgen dat de voormalige eppies geen toegang meer hebben.

Als je meer hulp nodig hebt check je de docs (ipv te vertrouwen op AI slop). Succes ermee.

mrmrmr schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:51:
Het alleen kunnen extracten van een backupbestand is onvoldoende. WordPress, config en code bevatten links naar een server (IP/hostnaam) en paths/directories. Dat verander je daarmee niet. En bovendien moet je de content van de database overzetten waarin ook links en paths/directories kunnen staan.
Met wp-cli:

code:
1
wp search-replace oude-host nieuwe-host --all-tables

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• CryptoNL
jurroen schreef op woensdag 12 november 2025 @ 05:59:
[...]

Niet genoeg ervaring dus :+

Het is vrij simpel. Zorg voor een lege root / www map. Upload daar de bestanden naar toe minus de database. Maak daarna een database aan, Importeer de SQL in phpMyAdmin als je host die heeft. Of trek de SQL via CLI er even in (mysql -u $user -p $database < $dump.sql).

Vervolgens edit je wp-config.php en plemp je daarin de database details. Vervang de salts even met dit. Als je URL veranderd is dien je dat nog even in de database te fixen - of gebruik daar ook wp-config.php voor:

code:
1
2
define('WP_HOME', 'https://example.com');
define('WP_SITEURL', 'https://example.com');

Na het inloggen verander je de wachtwoorden van de users met een hoger niveau dan abonnee/subscriber om te zorgen dat de voormalige eppies geen toegang meer hebben.

Als je meer hulp nodig hebt check je de docs (ipv te vertrouwen op AI slop). Succes ermee.

[...]

Met wp-cli:

code:
1
wp search-replace oude-host nieuwe-host --all-tables
Het is al gelukt op een veel simpelere manier namelijk met de app TRACK. Die kan wel .wpress unzippen ;)

SiberischeHusky Shepsky

• Room42
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:37:
[...]

Het is al gelukt op een veel simpelere manier namelijk met de app TRACK. Die kan wel .wpress unzippen ;)
Heb je de site al draaien (en de oude ontwikkelsite al uit)?

• CryptoNL
Room42 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:28:
[...]

Heb je de site al draaien (en de oude ontwikkelsite al uit)?
Jazeker

SiberischeHusky Shepsky

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-11 08:23

jurroen

Security en privacy geek

CryptoNL schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:37:
[...]

Fijn. Maar ik had het nergens over het uitpakken, mijn reactie gaf handvatten voor daarna :+

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• CryptoNL
jurroen schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:14:
[...]

Fijn. Maar ik had het nergens over het uitpakken, mijn reactie gaf handvatten voor daarna :+
Heb gewoon de uitgepakte bestanden in een zip gestoken en geüpload, klaar :)

SiberischeHusky Shepsky

• Room42
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:07:
[...]

Heb gewoon de uitgepakte bestanden in een zip gestoken en geüpload, klaar :)
Ja, precies, daarom mijn vraag of je de oude server ook al uit hebt staan. Maar mogelijk dat je bij het exportproces al je nieuwe domein opgegeven hebt? Anders moet je maar eens in je browser console kijken of je niet nog requests naar je oude site krijgt.

Pagina: 1