Toon posts:

Kleurverschillen G550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Matrox G550 met een 17" LCD en een 15" CRT scherm. Bij een totaal witte achtergrond (of een heel licht kleur) is de linker en rechterkant van het scherm geelachtig wit i.p.v. gewoon wit.

Ik dacht eerst dat het aan mijn LCD monitor lag (die nochtans maar enkele weken oud is) en heb die dan even gewisseld met die 15" CRT. Hetzelfde effect, de randen zijn wel niet zo breed maar toch heb je het kleurverschil.

Dit is dus enkel op mijn 1ste monitor, de kleurenweergave van mijn 2de monitor werkt correct.

Bij gewoon werken op de computer stoort dit niet echt maar bij het werken in Photoshop/Illustrator is dit wel een probleem. Als ik een tekening heb met witte achtergrond is die namelijk niet overal even wit.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Of is het gewoon een probleem met die G550 en moet ik heb terug sturen?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik zou eerder aan de kabel denken die aan je voor je 1ste monitor gebruikt (al geprobeerd kabels te switchen?) ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de kabels gebruikt die aan de monitoren ging.

Telkens een andere kabel dus.

De kabel die aan die LCD hangt kan er trouwens niet van, die is eraan gevijsd.

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Dan is dus misschien een van de DAC's op de primaire uitgang van de kaart een beetje gaar?... ik zou zeggen, terug naar de winkel ermee...

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart gekocht op de Matrox online store. Als ik mijn kaart terug naar Engeland moet sturen duurt dit toch een redelijk tijd (denk ik toch).

Daarom wil ik graag weten als ik daar iets aan kan doen voordat ik heb voor een hele tijd kwijt ben.