Toon posts:

Lengte UTP kabel bij Chello?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gezocht maar er is alleen een topic geweest van de lengte van coax kabel naar de modem.

Het gaat mij juist om de lengte van modem naar de PC. Die is dus bij mij best wel lang (denk zo'm 10 meter). Gaat dit ten kosten van het signaal?

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27
pff das nix...heb ze wel langer gezien en als ik me niet vergis kunnen ze max 100 meter worden :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

ze kunnen idd echt heel erg lang.. hier issie 15 meter ofzo maar d8 ook max iets van 100/150 meter en dan verzwakt t signaal pas :+

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:03

aphrodisiac

*zzz*

Bij mij is ie 20m lang, loopt helemaal van beneden naar zolder via allerlei weggetjes. Is dus idd geen enkel probleem (100m is ongeveer wel 't maximale).

pc specs | mijn specs

Verwijderd

Topicstarter
ok thx, ik maakte me een beetje zorgen omdat chello de laatste tijd echt ZUIGT. Net ff de test gedaan (zie topic: snelheid chello in Almere)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bij mij is het ook zo'n 20 meter.. maar bij @home was het zo dat je maar 18M oid van hun kreeg.. daarboven moest je bijbetalen.. ik hoefde dan niks bij te betalen voor die 2 meter extra maar als je 40 of 50 meter nodig bent moet je denk ik bij chello ook wel bijbetalen.. (maar das bij jou dus niet het geval..)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

UTP kabel mag heel lang zijn. Bij mij ligt er ook 15 meter tussen.
Soms mag je coax ook een flink eind zijn maar de modem mag maar een bepaald stuk van je aansluitpunt af staan (dat is overal anders, bij mij heeft er een tijd 15 meter coax tussen gezeten totdat het van de ene op de andere dag niet meer werkte, was niet hun schuld zeiden ze)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
Volgens de specificaties mag UTP CAT 5 kabel tussen 2 devices (in dit geval kabeldoosje en pc) maximaal rond de 150 meter zijn.

Bij coax is dacht ik de maximale lengte tussen de uiterste punten (Terminators meestal) 180 Meter.

Die 15 meter gaat dus makkelijk lukken :P

Verwijderd

Again.....
Upc houdt een maximale lengte van het eerste punt(AOP of WCD)tot aan de modem van 10 mtr.... meestal heeft de monteur al een stukje geknipt van +/- 1,50 mtr ....
van hieraf kan je met utp 100 mtr door het huis gaan rennen .... :D
Pagina: 1