Tekentablet gezocht liefst tot €500, met scherm
Ik ben op zoek naar een nieuwe tekentablet en heb een lijstje gemaakt van opties die mogelijk geschikt zijn:
Wacom MovinkPad 11
iPad met Apple Pencil
TCL Nxtpaper
Huion Kamvas Pro 13 (2.5K)
XP-Pen Artist 13 (2nd Gen)
Wacom One 13 (2nd Gen)
iPad (10e gen) + Apple Pencil (1e gen)
XP-Pen Artist 15.6 Pro
Of de meer tracerende kant op zoals de:
Wacom Inkling
Neo Smartpen
Livescribe
Budget: maximaal €500
Voorkeur: ik wil direct op het scherm kunnen tekenen, dus geen tekentablet die je via een monitor moet gebruiken.
Want ik heb nu een goedkope tekentablet, maar die stoort me op meerdere punten:
De pen is met een kabel verbonden, wat onhandig werkt.
De tekenapp mist functies zoals afbeeldingen overtrekken (transformatietool) en ankerpunten om lijnen aan te passen. Dit is erg irritant ook bij programma's met wel deze functie doet hij moeilijk en zelfs na het meerdere malen instellen met de sneltoetsen blijf ik dit probleem houden. Dit is op Krita en SketchBook.
De sneltoetsen zijn beperkt; bijvoorbeeld ctrl+z werkt maar een paar stappen terug.
Ik gebruik de tablet vooral voor illustraties die uiteindelijk ook gedrukt worden, dus kleurnauwkeurigheid is belangrijk.
Daarnaast wil ik mobiel kunnen werken, zonder een hele computer mee te hoeven nemen. Ik verplaatst vaak.
Momenteel werk ik met een Samsung Galaxy Tab A (2016, 10 inch), maar die crasht vaak en ondersteunt geen nieuwe apps meer. Bovendien werkt het apparaat nu traag.
Op papier tekenen vind ik fijn, maar ik heb de tekeningen digitaal nodig want het in scannen geeft te veel problemen: papier kreukelt, lijnen lopen uit of zijn te licht.
Wat mij verder ook belangrijk lijkt zijn functies als
Extra SD kaart slot
Kalibreren bij het uitprinten
Batterijduur
Kortom:
Ik zoek een tekentablet met goed scherm, nauwkeurige kleuren, een draadloze pen en genoeg tekenfuncties, tot maximaal €500.
Welke van bovenstaande opties is volgens jullie het meest geschikt?
Ik ben op zoek naar een nieuwe tekentablet en heb een lijstje gemaakt van opties die mogelijk geschikt zijn:
Wacom MovinkPad 11
iPad met Apple Pencil
TCL Nxtpaper
Huion Kamvas Pro 13 (2.5K)
XP-Pen Artist 13 (2nd Gen)
Wacom One 13 (2nd Gen)
iPad (10e gen) + Apple Pencil (1e gen)
XP-Pen Artist 15.6 Pro
Of de meer tracerende kant op zoals de:
Wacom Inkling
Neo Smartpen
Livescribe
Budget: maximaal €500
Voorkeur: ik wil direct op het scherm kunnen tekenen, dus geen tekentablet die je via een monitor moet gebruiken.
Want ik heb nu een goedkope tekentablet, maar die stoort me op meerdere punten:
De pen is met een kabel verbonden, wat onhandig werkt.
De tekenapp mist functies zoals afbeeldingen overtrekken (transformatietool) en ankerpunten om lijnen aan te passen. Dit is erg irritant ook bij programma's met wel deze functie doet hij moeilijk en zelfs na het meerdere malen instellen met de sneltoetsen blijf ik dit probleem houden. Dit is op Krita en SketchBook.
De sneltoetsen zijn beperkt; bijvoorbeeld ctrl+z werkt maar een paar stappen terug.
Ik gebruik de tablet vooral voor illustraties die uiteindelijk ook gedrukt worden, dus kleurnauwkeurigheid is belangrijk.
Daarnaast wil ik mobiel kunnen werken, zonder een hele computer mee te hoeven nemen. Ik verplaatst vaak.
Momenteel werk ik met een Samsung Galaxy Tab A (2016, 10 inch), maar die crasht vaak en ondersteunt geen nieuwe apps meer. Bovendien werkt het apparaat nu traag.
Op papier tekenen vind ik fijn, maar ik heb de tekeningen digitaal nodig want het in scannen geeft te veel problemen: papier kreukelt, lijnen lopen uit of zijn te licht.
Wat mij verder ook belangrijk lijkt zijn functies als
Extra SD kaart slot
Kalibreren bij het uitprinten
Batterijduur
Kortom:
Ik zoek een tekentablet met goed scherm, nauwkeurige kleuren, een draadloze pen en genoeg tekenfuncties, tot maximaal €500.
Welke van bovenstaande opties is volgens jullie het meest geschikt?