Vraag

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-11 19:58
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuw apparaat om van meerdere telefoons te kunnen casten zonder problemen. Dit moet werken op Samsung, Sony en Nothing. Ik heb een Sony tv uit 2023, Xiaomi stick uit 2021. Nu kan alleen de Samsung de Chromecast van de tv en de Xiaomi stick vinden. Sony en Nothing zien alleen de Xiaomi stick. De Xiaomi stick is erg sloom, verbind amper meer en hapert enorm (vooral bij video's).

Wat is je budget?
Apparaat om te casten max €50
Als ik een mesh set voor mijn netwerk moet kopen dan max €300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb van alles geprobeerd om het weer goed te laten werken, maar tevergeefs. Stick/router resetten, WiFi opnieuw verbinden, telefoons opnieuw starten. Op de Xiaomi stick is het bereik van ooit sterk naar 1 balkje WiFi gegaan.
Ik zoek een apparaat waarop ik vloeiend iets kan casten, waarbij ik gewoon kan verbinden zonder haperingen of dat die disconnect tijdens gebruik. Liefst iets waarbij de 3 merken van telefoons worden herkend voor verbinding.

Wat heb je zelf al gevonden?
Geen Xiaomi meer in ieder geval. Ik zat naar Google te kijken, eventueel tweedehands. Zou een Amazon Fire Stick het doen? Verder ken ik Thompson en Strong niet echt.
Qua mesh set is er zoveel keus, hier heb ik me nog niet in verdiept. In het geval dat het toch aan mijn WiFi ligt. Ik heb alleen een router en wou ooit nog naar mesh upgraden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nvt

[ Voor 80% gewijzigd door F T op 01-11-2025 14:31 ]

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@F T Wat wil je het liefste? Eerst hulp met het proberen je stick een 2e leven te geven? Dan kan hij hier in dit subforum blijven staan. Wil je liever aankoopadvies voor een nieuwe mediaspeler? Dan kan ik je vraag beter verplaatsen naar het aankoopadviessubforum zodat je vraag de juiste aandacht krijgt. In het laatste geval hebben we wel meer informatie nodig over wat je graag wilt kunnen met je nieuwe apparaat. Er zijn er bijv. een heleboel waar je niet eens naartoe hoeft te casten omdat het gewoon kleine media-computertjes zijn die alles zelf kunnen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-11 19:58
@Jorgen Zet hem in dat geval maar in het aankoopadvies forum. Dan pas ik mijn post wel aan dat de vraag gericht is naar wat ik nodig heb in dit geval.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@F T Done!

Als je dan dit format zo goed mogelijk wilt invullen, is het voor de lezers duidelijk wat je zoekt
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator